zaterdag 9 oktober 2021

Kijktips week 9/10-15/10

Vanaf woensdag is het terug zo ver! Dan dompel ik mij 10 dagen onder in het filmfestival te Gent en ben ik voor niks of niemand anders bereikbaar.

Het superlelijke campagnebeeld
Maar voor het zover is, kunnen we ook nog wat tv kijken...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 9/10:
Dunkirk (Play4 20.25u) - oorlogsfilm van Christopher Nolan. Nog niet gezien en ik ga ook niet kijken. Maar 't is schijnt een goeie.
Those who kill (NPO3 20.25u) - derde seizoen al van deze Deense misdaadserie. Ik gaf het op na het eerste seizoen.
Star Wars: the force awakens (VTM3 20.30u) - eerste van de reeks nieuwe Star Wars films. Maak kennis met Rey en vooral BB8 (alle liefde voor dat robotje!).

Now you see me (één 21.25u) - film over goochelaar-oplichters in Vegas. Niet gezien en ook geen interesse er voor.
Alleen Elvis blijft bestaan (Canvas 22.05u) - terugkeer van dit praatprogramma met Thomas Vanderveken. Eerste gast is Stefan Hertmans.
Kingsman: the golden circle (VTM 22.30u) - vervolgfilm op Kingsman en een pak minder interessant dan die eerste.
Split (VTM3 23.00u) - we gaan dus heel de Shyamalantrilogie te zien krijgen. Hier is James McAvoy de Kevin met 23 persoonlijkheden.
Parasite (NPO2 23.05u) - deze zomer nog op Canvas, nu op de Nederlandse televisie. Kijken! 

Zondag 10/10:
Aria (NPO1 20.25u) - we gaan op zoek naar de nieuwe operaster van Nederland. Geef ik een kansje.
FBI (Play5 20.35u) - derde seizoen van deze Amerikaanse misdaadserie. Twee afleveringen na elkaar. Ik zag er nog niets van.

Maandag 11/10:
Ali (VTM4 20.35u) - biopic over Muhammad Ali met Will Smith als Ali.
Cheyenne et Lola (één 21.35u) - eindelijk is dit op de reguliere tv te zien na geparkeerd te zijn op Streamz. Veerle Baetens speelt een van de hoofdrollen in deze Frans-Belgische serie. In mijn tv-boekje staat dat het een "western" is. Benieuwd.

Dinsdag 12/10:
Het leven in kleur (Canvas 21.20u) - docureeks van Karine Claassen waarin ze een kijk wil werpen op racisme in onze samenleving.
Expeditie Gooris (VTM2 21.45u) - Sam Gooris, Kelly Pfaff en hun kinderen Shania en Kenji gaan op roadtrip. Waarom wij daar getuige van moeten zijn is mij een raadsel.
Life of Pi (VTM3 23.25u) - oersaaie film over een jongen in een bootje op zee met een tijger.

Woensdag 13/10:
Grey's anatomy (Play5 20.35u) - de rest van de afleveringen van seizoen 17 van deze reeks.

Donderdag 14/10:
Ze zeggen dat (VTM 20.35u) - terugkeer van dit non-programma met Dina Tersago en (bweurk) Andy Peelman.
Alloo bij de verkeerspolitie (VTM 21.45u) - en ook Luk Alloo laat ons niet met rust met een nieuw seizoen van dit. Gooi die mens toch eens van het scherm...

Vrijdag 15/10:
Harry Potter and the deathly hallows (Play4 20.35u) - zevende HP-film.
The terminator (Play6 20.35u) - I'll be back - nuff said.

Woman at war (Canvas 21.20u) - IJslandse film over een milieuactiviste en muzieklerares die ineens de boodschap krijgt dat ze goedgekeurd is voor adoptie. Veel te veel triggerwoorden hier voor mij, dus ik ga niet kijken.
Luce (NPO3 22.55u) - intrigerende film over een zwarte jongeman die volgens zijn lerares aan het radicaliseren is. Of misschien ook niet.

L.A. story (één 23.25u) - Steve Martin speelt de hoofdrol in en schreef het script van deze film die het leven in L.A. fileert (of toch in de jaren '90). Nog niet gezien en benieuwd.

Toni Erdmann (NPO2 00.10u) - succès fou toen deze in de cinema draaide, maar ik zie het niet. Ik zie enkel een idioot van een vader die zijn dochter koeioneert.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten