zaterdag 23 oktober 2021

Kijktips week 23/10-29/10

En we blijven nieuwe programma's verwelkomen. Leukste deze week - voor mij dan toch - is de terugkeer van Bake off Vlaanderen.

Zelf ben ik geen amateurbakker, maar ik zie ze graag bezig.
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 23/10:
The notebook (Play5 20.25u) - aaaargh! De zoveelste herhaling van dit gedrocht met Ryan Gosling - de foute Ryan.
The mummy (VTM2 20.25u) - Tom Cruise wou ook eens in een film met een mummie spelen. Blijf hier ver van weg.
Innocent (Canvas 20.40u) - de zoveelste Britse thrillerserie. Twee afleveringen na elkaar. Ik ga er niet aan beginnen.
Gravity (één 21.25u) - één van de mooiste SF-films van de laatste jaren in mijn ogen. 

R.I.P.D. (VTM 22.30u) - compleet niet geslaagde verfilming van een comicreeks. Ik keek enkel omdat Ryan Reynolds - de juiste Ryan - er in meedoet, maar zelfs hij kan de boel niet redden.
Britt-Marie was here (NPO2 23.45u) - gebaseerd op een boek van Fredrik Backman met een figuur die ook al in een ander boek van hem voorkwam. Ik weet het nog niet of ik ga kijken.

Zondag 24/10:
Château Planckaert (één 20.00u) - de Planckaerts zijn terug, net als de vorige keer ga ik niet kijken.
Elisabeth 20 - portret van onze toekomstige koningin (één 21.30u) - docu over prinses Elisabeth die 20 wordt.

Maandag 25/10:
Blind getrouwd: de jubilee (VTM 20.35u) - special waarin gekeken wordt naar hoe de koppels van de afgelopen jaren het stellen. En ook degenen die niet samen bleven.

Wat houdt ons tegen? (Canvas 21.20u) - docureeks waarin Jill Peeters naar de klimaatcrisis kijkt.

Dinsdag 26/10:
De sterkste handen (VTM 20.35u) - realityreeks waarin 10 Vlamingen het tegen elkaar opnemen. Maar ik begrijp gewoon niet waarover dit gaat of waarom dit bestaat. Ik ga dus niet kijken.
Grond (Play4 20.35u) - langverwachte nieuwe Vlaamse reeks van Adil El Arbi en Bilall Fallah. Begrafenisondernemers, maar dan een beetje anders.

Twilight (Play5 20.35u) - allez hop, zijn we weer vertrokken voor deze filmreeks...
The hunger games (VTM3 20.35u) - en hier een andere filmreeks die weer start...
The boy (Play6 21.05u) -  Halloween't Is Halloweenweek op Play6, ik ga alle horrorfilms oplijsten, maar ga er niet echt naar kijken.
Before I wake (Play6 23.00u) - Halloween.
Halloween (Play6 00.55u) - Halloween. Eerste uit de reeks en geen slechte.

Woensdag 27/10:
Bake off Vlaanderen (Play4 20.35u) - er wordt weer gebakken op de Vlaamse televisie!

The boy II (Play6 20.35u) - Halloween.
Het hoogste bod (één 21.40u) - docureeks over veilinghuizen.
The apparition (Play6 22.15u) - Halloween.
Halloween II (Play6 23.45u) - 
Halloween. Het directe vervolg op de eerste, eigenlijk vormen ze samen één film.

Donderdag 28/10:
Countdown (Play6 20.35u) - 
Halloween.
Saar in het bos (één 20.40u) - Saartje Vandendriessche gaat 3 weken in het bos wonen. Er zal weer wat afgevloekt worden...
Wolves at the door (Play6 22.20u) - Halloween.
Halloween III: season of the witch (Play6 23.50u) - Halloween. Buitenbeentje in deze filmreeks want geen Michael Myers te bespeuren.

Vrijdag 29/10:
It (Play4 20.35u) - Halloween. Deel 1 van de nieuwe verfilming van Kings meesterwerk.

The gift (Play6 20.35u) - Halloween. Staat nog onbekeken op mijn decoder van één van de vorige uitzendbeurten.
Ready or not (VTM3 20.35u) - Halloween.
Becoming Astrid (Canvas 21.20u) - film over de periode in Astrid Lindgrens leven voor ze beroemd werd als kinderboekenschrijfster. Goeie film.

Lights out (Play6 22.40u) - Halloween.
Blumhouse's truth or dare (VTM3 22.30u) - Halloween.
Scream (één 23.30u) - een ook bij één springen ze op de Halloween-wagen.
Halloween IV: the return of Michael Myers (Play6 00.15u) - Halloween
Amour (NPO2 00.15u) - meesterwerk van Michael Haneke. 

Linkeroever (VTM3 00.25u) - Halloween. Vlaamse horror. En verschrikkelijk slecht.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten