zaterdag 16 oktober 2021

Kijktips week 16/10-22/10

Half oktober is precies het moment dat er weer nieuwe programma's op tv moeten komen, ik ga mijn werk hebben de komende week.

Grootste nieuws is natuurlijk dat De slimste mens ter wereld terug is, heb ik weer mijn slaapmutsje te pakken voor de volgende maanden.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 16/10:
Glass (VTM3 20.30u) - derde deel in de trilogie van M. Night Shyamalan en de personages van de vorige films komen hier samen. Vreemde film, maar wel een interessante.

Little man Tate (één 21.30u) - regiedebuut van Jodie Foster en ze speelt er ook de mama van hoofdfiguur Fred Tate in. Heerlijke coming of age film.

Helene Fischer - im Rausch der Sinne (ZDF 21.45u) - voorstelling van de nieuwe cd van Helene Fischer. Het wordt een week van cadeautjes op tv voor mij, let maar op...

National treasure: book of secrets (VTM 22.30u) - ik blijf het zeggen: 't is een guilty pleasure dit.
My girl (NPO2 23.45u) - de laatste keer dat ik in de cinema gebleit heb was bij deze film. Ah, de nostalgie!

Un amour impossible (BBC2 2.10u) - één van de beste films met Virginie Efira. Frans met Engelse ondertiteling, voor wie dit aankan/eens wil proberen.

Zondag 17/10:
Code van Coppens (VTM 19.55u) - dit zal zijn fans wel hebben, maar ik ben er geen van. Nieuw seizoen van deze spelshow.
Reizen Waes Nederland (NPO3 20.50u) - nadat hij de toer van Vlaanderen deed, gaat Tom Waes op stap in Nederland. Benieuwd of het even saai gaat zijn...
De bende van Jan de Lichte (VTM 21.00u) - eindelijk, na 5 jaar, komt dit op tv - ja, was al te zien op Streamz... En 't is niet eens goed. Maar oordeel vooral zelf.

Mad Max (Play6 21.55u) - ik moet eerlijk toegeven dat ik deze nog niet gezien heb (wel Mad Max beyond Thunderdome), maar ik voel me ook niet meteen geroepen.

Maandag 18/10:
Ik wil een kind (VTM 20.35u) - controversieel programma rond bewust co-ouderschap waar een oproep wordt gelanceerd naar wensouders. Ik ben geen fan van kinderen, maar dat doe je niet.
Klopjacht (Play4 20.35u) - realityshow waarin 17 kandidaten uit de handen van speurders moeten blijven. Een keer kijken uit nieuwsgierigheid.
Mademoiselle Andrée (Canvas 21.20u) - docu over de nu 100-jarige Andrée die in WOII 2000 joodse kinderen mee uit de handen van de nazi's hield.
De slimste mens ter wereld (Play4 21.40u) - dit dagelijkse (behalve op vrijdag) spelprogramma is terug! Ik kijk er al naar uit.

Pris de court (La une 22.45u) - hebben ze daar bij de RTBF mijn blog gelezen? Dit is een film met Virginie Efira die ik nog niet zag. Cadeautje dus.

Woensdag 20/10:
Als je ons kan horen (één 20.40u) - docureeks die terugblikt op de zaak Dutroux.
Buurman, wat doet u nu? (één 21.30u) - eenmalige aflevering van dit programma waarbij Cath Luyten op bezoek gaat bij Goedele Liekens in het kader van Kom op tegen kanker.

Donderdag 21/10:
Klopjacht (Play5 21.30u) - herhaling van de eerste aflevering van deze realityshow.

Vrijdag 22/10:
Harry Potter and the deathly hallows: part 2 (Play4 20.35u) - laatste HP-film. We zijn er weer van af.
Maudie (Canvas 21.20u) - biografische film over de Canadese kunstenares Maudie Dowley.

Battle of the sexes (VTM4 22.45u) - verfilming van de echt gespeelde wedstrijd tussen Billie Jean King en übermacho Bobby Riggs. Spoiler: hij verloor. Leuke film.

The pursuit of happyness (één 23.30u) - gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Will Smith en zoon Jaden spelen de hoofdrol. Diene kleine is superirritant.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten