woensdag 1 augustus 2018

Juli wrap up


Het lezen in juli is blijkbaar een beetje uit de hand gelopen...

Ik las maar liefst 20 dingen, waaronder 5 boeken, 14 strips en 1 kortverhaal.

Er waren heel wat 4 en 4.5 sterren te rapen (5 sterren wordt een echte witte raaf hier) en daaruit koos ik mijn boek van de maand:

De acht bergen - Paolo Cognetti

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Dit boek werd beloond met 4.5 sterren en werd daarmee het beste wat ik in juli las.

Viersterrenboeken met een bespreking:

Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen
Mijn bespreking kan je hier lezen.

Circe - Madeline Miller

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Nog een viersterrenboek:

The birds - Daphne du Maurier

Virago, 2004 (oorspr. 1952)
256 p.
Vertaald als: De vogels en andere mysterieuze verhalen


Hier staat wel bij "and other stories", maar ik las enkel het titelverhaal in het kader van de booktubeathon. De bespreking volgt later wanneer ik het verloop hiervan bespreek.

Een 3.5 sterrenboek dat een bespreking kreeg:

Leerschool - Tara Westover

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Viersterrenstrips in juli:

De demonenkoning (Shi, 2) - Zidrou & Homs

Dargaud, 2018
56 p.
Vertaald uit het Frans: Le roi démon
Hier kan ik jammer genoeg niet veel over vertellen, zonder ook info uit het eerste album prijs te geven. Maar dit gaat verder op hetzelfde elan. Ik kijk al uit naar deel drie!

The truth (Wonder Woman Rebirth, 3) - Greg Rucka e.a.
Godwatch (Wonder Woman Rebirth, 4) - Greg Rucka e.a.


Juli kondigde mijn terugkeer in het Wonder Woman universum aan. Ik las deel 3-5 van de nieuwe Rebirth reeks en kon deel 3-4 zeker smaken. Enkel jammer dat in deel 3 de oneven nummers verzameld werden en in deel 4 de even nummers van de single issues. Hierdoor werden dingen uit deel 3 pas duidelijk in deel 4 en dat was soms een beetje verwarrend...

Wel grappig dat Circe hierin ook opdook (in een gemoderniseerde versie weliswaar):

Deel 5 had dan weer wel de doorlopende nummering, want de eerste grote verhaalboog werd afgewerkt. Dat kwam de verstaanbaarheid ten goede, maar jammer genoeg werd daar van scenarist en tekenaar gewisseld zodat de kwaliteit wat moest inboeten...
Voor de rest: geen stinkers de afgelopen maand, want alles kreeg drie sterren of meer.

Alles wat ik las in juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten