maandag 6 augustus 2018

Booktubeathon wrap-up


Ik ben geslaagd! (Of toch een beetje)

Er werd gelezen van 30 juli tot 5 augustus, waardoor de hele booktubeathon werd afgewerkt en ik volbracht 6 van de 7 uitdagingen (die ene was gewoon niet doenbaar).

Mijn te lezen stapeltje werd al voorgesteld en gebruikte ik als volgt bij de uitdagingen:

1. Toss om te weten met welk boek je gaat beginnen.

Zoals je kan zien op de foto werd mijn eerste boek I love happy cats van Anneleen Bru, omdat het de toss won.

Ik las het boek helemaal uit op dag 1.

2. Lees een boek over iets wat je wil doen

Ik ben er klaar voor om een nieuwe kat in mijn leven toe te laten en natuurlijk wil ik dat dat beestje gelukkig wordt. Vandaar deze handleiding voor een gelukkige kat.

Een interessant boek voor wie nog ver niets van katten af weet (dat ben ik dus niet).

3. Lees een boek en bekijk de verfilming er van

Net als 2 jaar geleden ging ik voor iets korts voor deze uitdaging. Ik las het verhaal van Daphne du Maurier dat 40 bladzijden telt en bekeek daarna de Hitchcockverfilming.

Dit werd volbracht op de tweede dag aangezien ik die namiddag niet moest werken en daardoor wat extra tijd had.

4. Lees een boek met groen op de cover

Genoeg groen op de cover bij dit derde deel van Lumberjanes - deel 2 las ik nota bene tijdens de booktubeathon 2016, zo lang ligt dat hier al te liggen.

Ook dit werd al op dag 1 helemaal uitgelezen.

5. Lees een boek terwijl je steeds dezelfde hoed/muts/pet op hebt

Ieder jaar is er wel een uitdaging waarvan je denkt "Waarom toch?". Dit jaar is het deze en er kwam al bakken kritiek op in de booktubecommunity.

Het was oorspronkelijk mijn bedoeling om Lumberjanes 4 te lezen met een hoed op, maar zijn jullie de afgelopen weken al eens buiten geweest??? Het is pokkewarm, ook binnen bij mij thuis en ik ben sowieso al iemand die zelfs als het vriest dat het kraakt nog niets op haar hoofd zet want "veel te warm".

Nope, de strip werd gelezen, maar die hoed kwam niet op mijn hoofd...

6. Lees een boek met een mooie rug

Paars met gouden letters en een katje onderaan? Reken maar dat dat bij mij als een "mooie rug" geldt.

En je mag boeken verschillende keren gebruiken om de uitdagingen te vullen, dus bij deze.

7. Lees zeven boeken

Ik moest mijn lijst dus nog aanvullen met 3 boeken en koos voor Lumberjanes 5-6 en De eerlijke vinder van Stephen King.

Dit laatste boek kon niet mijn startboek worden omdat ik mij heb voorgenomen om in augustus enkel Stephen King te lezen. Kwestie van mijn steeds maar groeiende berg ongelezen Kingboeken wat aan te pakken, een idee dat ik haalde bij Becky van het kanaal Becky M want zij doet dit al een aantal jaar.

Dat project is dus ook al goed gestart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten