vrijdag 3 augustus 2018

Juli favorites


In juli verliet ik ondanks de hitte toch enkele keren mijn relatief niet zo warme thuis (het is hier zo'n 26 graden binnen, voelt als koel aan, maar dat is het niet natuurlijk... ).

Zo geraakte ik maar liefst 3x in de cinema, en dat daar de airco heerlijk opstond, hielp natuurlijk ook.

Mijn bespreking van Ocean's 8 en Ant-Man and the Wasp kan je hier vinden.
Mijn bespreking van Mamma Mia! Here we go again lees je hier.

Maar ook thuis heb ik mijn best gedaan qua films, want ik zag er zowaar 18 de afgelopen maand (de 3 cinemabezoekjes inbegrepen).

Dat ik er op één weekend maar liefst 7 doorjoeg, liet dat aantal natuurlijk serieus oplopen.

Op tv zag ik telkens 2 films van een franchise: op VTM werd twee vrijdagen na elkaar een film van de reboot van The planet of the apes getoond en ik zat er met stijgend afgrijzen naar te kijken. War for the planet of the apes laat ik dan ook graag aan mij voorbijgaan.

Gelukkig deed Zes ook zijn best door elke maandagavond een film van de Sharknadofamilie te tonen en omdat ik daar deel 4 en 5 nog niet van had gezien, zat ik twee keer klaar. Dit zijn echt rotslechte films, maar dat is ook de bedoeling en ik heb mij telkens enorm geamuseerd met deze rotzooi.

Ik bekeek ook Tschick, de verfilming van het gelijknamige boek van Wolfgang Herrndorf. Een verfilming waar ik naar uitgekeken had omdat ik het boek zo leuk vond en omdat de regie in handen was van Fatih Akin, een Duits-Turkse regisseur waarvan ik dit jaar ook al Aus dem Nichts bekeek.

Het boek was beter...



Ik deed ook eventjes aan muziek, wonder boven wonder, want op zaterdag 14 juli was ik in Brugge op het Cactusfestival te vinden.

Ik was nog nooit op dit festival geweest en het moet gezegd: ik vond het zeker de moeite. De locatie in het Minnewaterpark is klein maar gezellig en de artiesten die optraden kende ik alvast van naam - en da's al veel voor mij.

Het beste van de dag waren Arsenal (die kregen het hele park in beweging) en Intergalactic lovers (kende ik enkel van naam, maar kon mij wel bekoren).
Het bij verre rotslechtste van de dag was zonder twijfel Tune-Yards. Die waren bezig toen we aankwamen en dat was muziek waar een mens spontaan diarree van zou krijgen. De zangeres was dan ook nog de hele tijd in haar microfoon aan het krijsen, waardoor je net geen oorbloeding kreeg. Nope, dat eerste optreden was toch niet dat.

Maar: zeker voor herhaling vatbaar, dit festival!

Op 30 juli begon de booktubeathon en daar doe ik dit jaar aan mee. Gelukkig want vorig jaar zat ik in een zodanige leesdip dat ik het niet zag zitten...

Mijn te lezen stapeltje voor de booktubeathon
Ik heb ondertussen al 4 "boeken" uit en 5 uitdagingen tot een goed einde gebracht. Op naar 7/7!

En dan is er nog een kleine book haul:

Deze maand schafte ik mij "slechts" twee boeken aan: Genesis lag heel goedkoop bij het Kruidvat (4.99€) en zoals hier al herhaaldelijk gezegd, ben ik de boeken van Karin Slaughter stilletjesaan aan het verzamelen, zodat ik ze ooit allemaal na elkaar kan lezen.

Godsgrave is het vervolg op Nimmernacht en heb ik mij in het Engels aangeschaft omdat ik gewoon niet kan wachten op de vertaling (dat is pas in januari 2019!). Het derde deel komt trouwens in het najaar al uit, kan ik meteen verder lezen. Ik ben ondertussen al zo'n 60 pagina's ver in dit boek, maar het moest eventjes aan de kant voor de booktubeathon en mijn andere leesplannen voor augustus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten