vrijdag 17 augustus 2018

Kijktips week 18/08-24/08


Het moet toch weer lukken... Zat ik deze week nog mijn frustratie te verwerken dat ik zo moeilijk aan de film Grave geraakte, spelen ze hem toch wel vrijdag op NPO3 zeker? Weliswaar onder de internationale titel Raw, maar 't is dezelfde film...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 18/08:
Brave (VTM 17.20u) - schandalig ondergewaardeerd en één van mijn favoriete Disneyfilms. Jammer genoeg de Vlaamse versie.

Total recall (Q2 20.35u) - compleet overbodige remake, de campy versie uit de jaren '90 is toch goed genoeg?
Edward Scissorhands (één 20.40u) - puur jeugdsentiment deze Tim Burtonfilm! Nu nog naar die tentoonstelling in C-Mine geraken...
Zootopia (VTM 20.55u) - nog Disney op VTM deze avond en dit is dan weer een overgewaardeerde film.
Before sunset (Canvas 22.30u) - tweede deel van de Before trilogie dat zich afspeelt 10 jaar na de eerste film, volgende week hopelijk het derde deel.

The green mile (VTM 22.55u) - kan je geloven dat ik deze film nog nooit gezien heb? Daar komt verandering in.

Io sono l'amore (NPO2 23.10u) - Tilda Swinton in een Italiaanse film, kan alleen maar raar worden...

Zondag 19/08:
Zootropolis (VTM 15.05u) - wie gisteren niet kon kijken, kan dat vandaag met de kindjes naar de Vlaamse versie.
Pirates of the Caribbean: dead man's chest (VTM 20.30u) - tweede Piratesfilm en al heel wat pluimen kwijt.
Terug naar morgen (een 21.35u) - Vlaamse sciencefiction? Jawel, geloof het maar. En 't is nog niet eens zo'n slechte film.

The Grand Budapest Hotel (NPO2 23.25u) - Wes Anderson kan altijd op mijn sympathie rekenen en dit moet zowat zijn beste film zijn.

Maandag 20/08:
De rechtbank (Vier 20.35u) - Vier is er vlug bij met zijn nieuwe najaarsprogrammatie. Nieuwe afleveringen van deze interessante realityreeks.
V for vendetta (Zes 20.35u)- als je naar iets kijkt vanavond, laat het dan deze zijn. Sublieme graphic novel verfilming.

Argo (Vier 22.30u) - Oscarwinnaar, film van en met Ben Affleck. Naar waargebeurde feiten, maar ik heb hem nog niet gezien. En dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.

Dinsdag 21/08:
Catwoman (Vier 23.00u) - stond die niet al vorige week op het programma? Werd toen blijkbaar vervangen door Robocop... De moeite van het bekijken niet waard.

Woensdag 22/08:
Hancock (VTM 22.20u) - Will Smith is de iets andere superheld, die zijn krachten het liefst vergeet en zich aan drank en vrouwen te goed doet. Geen slechte film.

Vrijdag 24/08:
The hunger games: mockingjay part 1 (VTM 20.35u) - ze kunnen maar beter part 2 spelen volgende week, anders is dit wel een heel random programmatie.

He's just not that into you (Vijf 20.35u) - nog vermakelijke romcom met een scala aan bekende actrices uit 2009.
Verlengd weekend (CAZ 20.40u) - Vlaamse film over een kidnapping tijdens een verlengd weekend. Met Veerle Baetens toen ze nog niet "beroemd" was.
Amour (Canvas 21.05u) - deze film kon ik niet op een slechter moment bekijken: na heel het proces meegemaakt te hebben met mijn grootmoeder, kwam deze film over ouder worden en aftakelen. Dat kwam niet goed. En in herbekijken heb ik ook geen zin.

Raw (NPO3 23.10u) - dit is dus Grave, maar met de internationale titel. Ik zou zeggen: kijken! Maar 't is niet voor gevoelige zieltjes...

Veel kijkplezier!


1 opmerking: