zaterdag 4 augustus 2018

Kijktips week 04/08-10/08


Eindelijk is het zo ver: op Canvas gaan ze ook het vierde seizoen van The bridge vertonen.

En die is ook al een half jaar uit op dvd...
Natuurlijk loopt dat al weken op de Nederlandse zenders en heb ik het maanden geleden al op de BBC gezien.

Het werd écht tijd...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 04/08:
Bo (Vitaya 20.25u) - middelmatige film gebaseerd op een brolboek van Dirk Bracke. Het bekijken niet waard.
R.I.P.D. (VTM 20.55u) - vreselijk slechte film, gebaseerd op een comic. Geloof me vrij, 't is niet de moeite.
Et si on vivait tous ensemble? (Canvas 22.15u) - bende eigengereide bejaarden richt zelf een "rusthuis" op. Er zal kunnen geweend worden, zoveel is zeker.

The Shawshank redemption (VTM 22.45u) - volgens velen de beste film ooit (nope, da's The silence of the lambs) en is dus zeker een must-see. Geen excuses.

Zondag 05/08:
Austin Powers 2: the spy who shagged me (Zes 16.50u) - dit ga je niet geloven, maar ik vind de Austin Powersfilms geweldig! Dus ook deze.

Broer (één 21.35u) - vreselijke Vlaamse film over iemand die zich voordoet als zijn eigen broer. Te mijden.

Maandag 06/08:
Hollow man (CAZ 20.40u) - redelijk teleurstellende verfilming van het klassieke boek. Kevin Bacon (waar zit die nu?) doet echt zijn best niet.
The X-files (Q2 22.25u) - het elfde seizoen is nog maar net afgelopen, en daar is de herhaling van seizoen 10 al.

Dinsdag 07/08:
Final destination (Zes 20.35u) - op creatieve wijze mensen ombrengen, dat zijn de beste films.
The bridge (Canvas 22.05u) - eindelijk ook in Vlaanderen te bekijken. Afleveringen op dinsdag en woensdag.

Indiana Jones and the last crusade (Vier 22.25u) - derde Indyfilm met Sean Connery als papa Jones. Hilarisch met momenten.

Woensdag 08/08:
The bridge (Canvas 22.05u) - niet vergeten kijken naar aflevering 2!
Jaws: the revenge (Q2 22.25u) - en we blijven het rijtje afwerken.
A german life (NPO2 22.15u) - in 2Doc bekijken we de documentaire rond Brunhilde Pomsel, waarvan ik dit jaar al het boek las.

Donderdag 09/08:
La pazza gioia (Canvas 22.05u) - twee vrouwen ontsnappen uit de psychiatrische instelling waar ze verblijven en gaan op roadtrip. Ik hield deze film 15 minuten vol...

Vrijdag 10/08:
Scouts guide to the zombie apocalypse (Q2 20.35u) - staat al een tijdje in mijn lijst op Netflix. En gaat echt slecht zijn, maar kijken zal ik!

Zalige poster!
Grace of Monaco (Vijf 20.35u) - Nicole Kidman speelt de iconische Grace Kelly.
Now you see me (VTM 20.40u) - voor fans van goocheltrucs en heistfilms.
A single man (NPO2 23.50u) - Colin Firth in heel goeden doen. Kijken!

True romance (één 23.55u) - naar een scenario van Quentin Tarantino. Heb ik nog steeds niet gezien...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten