vrijdag 17 maart 2017

Kijktips week 18/03-24/03


De afgelopen week ben ik in een nieuwe reeks gevlogen: Ash vs Evil Dead.



Niet op tv, maar op dvd, want op televisioneel vlak valt momenteel weinig te beleven...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 18/03:
Whatever happened to Baby Jane? (één 15.30u) - 't is weer klassiekertijd op één. Hier zowat de beste film over sibling rivalry ooit.

Pride & prejudice (Vitaya 20.25u) - kan nog in geen 100 jaar tippen aan de BBC-verfilming van 1995. Wat wil je met Keira Knightley in de hoofdrol?
Gravity (Vier 20.30u) - behoorlijk indrukwekkende ruimtefilm, volledig gedragen door Sandra Bullock. Dat het daarvoor nogal ongeloofwaardig moet zijn, nemen we er bij.

Charlie's Angels: full throttle (Q2 20.35u) - tweede Angels film. Voor de liefhebbers.
Basic instinct (Q2 22.40u) - nineties thriller met Michael Douglas en Sharon Stone. Vooral bekend voor die ene scène.
Monster (Canvas 22.45u) - zie Charlize Theron haar Oscar verdienen! Een waargebeurd verhaal over een vrouw die door omstandigheden gedwongen wordt om te moorden.
Romy and Michelle's high school reunion (Vijf 22.45u) - compleet van de pot gerukte komedie over twee losers die naar hun schoolreünie gaan.

Zondag 19/03:
Homeland (Q2 22.45u) - het zesde seizoen van deze reeks die ik nog geen anderhalve aflevering vol hield.

Maandag 20/03:
The quick and the dead (CAZ 20.40u) - dit moet de eerste western ooit zijn die ik goed vond. Sam Raimi stond dan ook aan het roer.

Into the Badlands (AMC 22.00u) - op een betaalzender, ja. Tweede seizoen van deze vreemde post-apocalyptische reeks. Laat die zwaarden maar neerkomen.

Dinsdag 21/03:
Charité (ARD 20.15u) - nieuwe Duitse reeks over het Charitéhospitaal in Berlijn. Met historische inslag. Ik ben benieuwd.

The social network (Q2 20.35u) - die ene film over dat ene sociale netwerkje. Hierna kon ik de kop van Jesse Eisenberg niet meer zien (nog altijd niet trouwens).
The strain (CAZ 22.10u) - herhaling van Q2. Vampierenreeks met nogal knullige effecten soms. Maar ik vind het leuk. Eerste seizoen.
Movie 43 (Q2 22.55u) - als je een totaal verknipte en rotslechte film wil zien, is dit de ideale kandidaat. Een gewaarschuwd man...

Woensdag 22/03:
Pulp fiction (Q2 22.10u) - Meesterwerk van Quentin Tarantino. Kan je geloven dat ik die nog nooit volledig gezien heb?

Vrijdag 24/03:
Red nose day 2017 (BBC 1 20.00u) - benefietshow. Met een 15 minuten durend vervolg op Love Actually. Ver alle acteurs uit de film doen weer mee! (behalve de betreurde Alan Rickman en Emma Thompson die in de film met hem verbonden was).



Luther (NPO3 21.25u) - vierde seizoen van deze Britse politiereeks. Hier heb ik ook nog nooit een aflevering van gezien...
Far from heaven (Canvas 22.05) - drama met Julianne Moore en Dennis Quaid. Bekrompenheid in de jaren '50.
The legacy (Canvas 23.50u) - herhaling van het tweede seizoen. Kan ik eindelijk kijken.

Veel kijkplezier!


1 opmerking:

  1. The Strain is een serie die ik graag nog wil gaan kijken, maar ik denk dat ik eerst de boeken ga lezen!

    BeantwoordenVerwijderen