maandag 27 maart 2017

Helene ist wieder da!


Afgelopen zaterdag stelde Helene Fischer ein-de-lijk nieuw werk voor op tv en wel in het programma van haar vriend Florian Silbereisen: Schlagercountdown: das große Premierenfest.

Ze bracht er 3 liedjes uit haar nieuwe album dat ergens halverwege mei moet verschijnen.

De cover ervan werd al voor de uitzending op facebook onthuld:

Het is ondertussen van 2013 geleden dat ze nog een echt nieuw album uitbracht, namelijk Farbenspiel. Een album waar ze de afgelopen 3 jaar serieus geld uit gemolken heeft met 2 tournees (ik was telkens present, in 2014 en 2015) en drie special editions. En de fans maar kopen...
Ik ben dus een van die fans... (enkel het middelste album wel te verstaan)
En ja, ze bracht in 2015 een album uit met kerstliedjes, dat ik in de superdeluxe fanuitgave van mijn zus voor kerstmis kreeg dat jaar. Maar dat is geen "nieuw" materiaal he...


Haar nieuwe - nog titelloze - album werd al een tijdje geleden aangekondigd, maar pas de afgelopen week kwam het verlossende bericht dat het voor half mei zou zijn. Ze mocht zich trouwens wel gaan haasten, want ik heb al ver een jaar een ticket voor haar nieuwe stadiontournee waarvan we dus nog niet eens weten hoe hij echt zal heten of wat ze gaat zingen...

De drie nieuwe liedjes dan.

Ze kwam de trap al zingend af met Flieger, een doorslagje van haar Atemlos-hit. Maar zal er meegebruld worden in oktober in Keulen, ja!

Wenn du lachst is een balade, het genre waar ze in mijn ogen in uitblinkt. Geen klagen hier.

Viva la vida is, na Te quiero op Farbenspiel, weer een nummer met een Spaanse titel, maar ze zingt natuurlijk wel in het Duits. De muziek doet Spaans aan, maar net als bij Te quiero zal dat er eentje om te skippen worden bij het beluisteren van de cd...

En dan was er nog dat verrassinkje op het openings- en slotmoment van de Special Olympics in Oostenrijk:



Hier zong ze het door haar geschreven themalied van de Spelen, Fighter, in het Engels. Wat haar Duitse fans zowat de gordijnen in joeg want nu ineens zou ze gaan zingen in het Engels. Schande!!! Veel geblaat om niks, want haar drie nieuwe songs zijn gewoon in het Duits.

Ik kan al bijna niet wachten tot mei. Eindelijk weer iets om loeihard in mijn auto af te spelen en mee te zingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten