zaterdag 15 oktober 2022

Kijktips week 15/10-21/10

Nu ik volop in de cinemazalen zit, heb ik ver geen tijd om tv te kijken...
Beeld uit Empire of light
Maar dat wil niet zeggen dat er geen tips zijn!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 15/10:
Patser (VTM 22.00u) - waarom wordt dit nu al opnieuw getoond op tv? Zal ik echt nooit, nooit, nooit naar kijken.
Alleen Elvis blijft bestaan (Canvas 22.05u) - terugkeer van dit praatprogramma met Thomas Vanderveken. Eerste gast is strafpleiter Nina Van Eeckhaut.
Molly's game (één 22.15u) - waarom speelt Jessica Chastain (echt een degelijke actrice) altijd in films die mijn geen h*l interesseren?
The big sick (NPO3 23.23u) - waargebeurd en gespeeld door Kumail Nanjiani die het echt meemaakte, maar het deed mij weinig...

Zondag 16/10:
Deadpool 2 (VTM2 19.20u) - compleet over the top maar zo leuk! (en zie of je de ieniemienie cameo van Brad Pitt kan spotten)

Maandag 17/10:
Twister (VTM4 20.35u) - tornadorampenfilm. Eerste film waarin ik een koe zag vliegen.
Roomies (één 22.10u) - nieuwe tragikomische serie waarvan de eerste 5 afleveringen op het Filmfestival getoond werden. Over twee lesbische vriendinnen die samen wonen. Elke dag een aflevering (buiten vrijdag en weekends) en nu al compleet op VRTmax te zien.

Dinsdag 18/10:
Speed (VTM4 20.35u) - blockbuster met Sandra Bullock en Keanu Reeves. Spannend van begin tot eind.

Woensdag 19/10:
Philadelphia (VTM4 20.35u) - Oscarslokop die duidelijk maakt hoe het er aan toe ging in het begin van de AIDSepidemie.

The resident (VTM3 20.40u) - vijfde seizoen al van deze ziekenhuisreeks waar ik nog geen minuut van gezien heb. Twee afleveringen na elkaar.

Donderdag 20/10:
Kom op tegen kanker, alles in de strijd (één 20.40u) - driedelige special over kanker bij mannen waarbij we Niels Destadsbader en Dieter Coppens volledig uit de kleren zullen zien gaan (ja, ja zal wel...).
T2 Trainspotting (VTM4 21.30u) - Trainspotting 20 jaar later. Had niet gehoeven.
Belgica (VTM3 23.00u) - hield ik welgeteld 15 minuten vol. Buchtfilm. Maar 't heeft blijkbaar zijn fans...

Vrijdag 21/10:
Doctor Sleep (Play4 20.35u) - vervolg op The Shining en vond ik serieus de moeite. Ewan McGregor speelt de nu volwassen Danny.

Karen Pirie (één 20.40u) - zoveelste Britse misdaadserie, deze keer naar de boeken van Val McDermid. Bestaat uit drie lange afleveringen, vanavond de eerste.

Mid90s (NPO3 22.21u) - naar het schijnt heel geslaagde film om het tijdsbeeld en de skaters van de jaren '90 weer te geven.

Bad boys (VTM3 22.45u) - eerste in deze filmreeks en best de moeite. Deze was tenminste nog grappig...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten