woensdag 3 november 2021

Oktober favorites

Wat mijn favorieten van oktober betreft, kan ik natuurlijk niet om het Filmfestival in Gent heen.

Nog een laatste keer het lelijke campagnebeeld.
Ik nam mijn jaarlijkse 10 dagen verlof en zag in die periode 11 films die daar werden aangeboden.

Vier van die elf gaf ik vier sterren:

Als je wil weten wat ik er juist van vond: Spencer, Un monde, The most beautiful boy in the world, Mona Lisa and the blood moon.

En natuurlijk moest het juist weer lukken dat de film die door mij het laagst gequoteerd werd de publieksprijs won...

Ik slaagde er ook in om naast het filmfestival nog zo'n 4 keer in een cinemazaal te belanden (daar was trouwens nog 2x Benedetta bij, die reken ik hier dus niet meer mee):

Mijn bespreking van deze films: Annette, Tout s'est bien passé.

En dan was er ook nog mijn - lichtjes geobsedeerde - kijkgedrag met de films van Virginie Efira. Ik bekeek in oktober maar liefst 20 films waarin ze meespeelde (de twee keer Benedetta in de cinema dan nog niet meegerekend) en heb er ondertussen in totaal al 25 met haar gezien. 

En zo kom ik voor oktober op 39 geziene films. Waanzin.

Maar het was niet allemaal cinema en film in mijn eigen kot: er werd warempel terug gequizd in oktober! En dan nog 2 dagen na elkaar...

Op vrijdag 22/10 waren we present op de 'k wist-et quiz georganiseerd door Femma en het ACV. Hier doen we jaarlijks aan mee en we hebben er de eerste plaats behaald. Dat er maar 10 ploegen meededen en het een easy-peasy quiz is, laten we even buiten beschouwing...

Op zaterdag 23/10 werd dan uiteindelijk de 18de Kwatrechtse quiz georganiseerd, die oorspronkelijk voorzien was voor 14/03/20, maar we weten allemaal wat er toen gebeurde... Het was ook de eerste keer dat ik weer in zo'n mensenmassa zat en dat was in het begin van de avond wel eventjes wennen.

Hier werden we met onze familieploeg 11de op 54 ploegen. Het piekte wel eventjes toen bleek dat mijn compagnons van de vorige dag de 10de plaats gehaald hadden... 

En ook uit Duitsland kwam leuk nieuws: na zo'n 4 jaar radiostilte kwam de nieuwe cd van Helene Fischer - Rausch - uit op 15/10. En daar staat een cover op van Hoe het danst van Marco Borsato en co:

Jammer genoeg gaat ze maar 1 concert geven rond deze cd in augustus in München. Maar daar ga ik dus niet naartoe...

Het nieuwe leesjaar in de leesgroep is ondertussen ook in volle gang en op 28/10 kwamen we samen om Open zee van Catherine Poulain te bespreken. Het was een geanimeerde avond rond een boek dat ik helemaal niet te pruimen vond.

Rest me enkel nog mijn book haul van de maand en 't is redelijk netjes gebleven als je meerekent dat ik 10 dagen in Gent hebt rondgehangen waarbij ik zowat elk denkbare boekhandel daar bezocht heb...

In de Oxfam bookshop kocht ik Bear van Marian Engel. Het belooft een nogal controversieel boek te worden, maar ik ben er klaar voor.

De dag na het filmfestival reed ik nog eens in alle vroegte (da's dus 9.00u) naar Gent om een exemplaar van de Franse Elle te gaan kopen omdat er een interview met Virginie Efira in stond. Het was een interessant artikel met prachtige foto's. En da's ook zowat het enige dat ik in dat boekje gelezen heb... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten