zaterdag 20 november 2021

Kijktips week 20/11-26/11

Gisteren werden de eerste drie afleveringen van The wheel of time gedropt op Prime Video. Elke vrijdag komt daar een nieuwe aflevering bij. En ik heb al gekeken natuurlijk.

Zelf ben ik niet echt bekend met de boekenreeks waar dit op gebaseerd is, maar de drie afleveringen die ik zag, smaken alvast naar meer. Nieuwe favoriete serie?

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 20/11:
The revenant (Play4 19.50u) - hield ik welgeteld een kwartier uit. Zal zijn fans wel hebben, ik ben er geen van in elk geval...
Klein gegen groß : das unglaubliche Duell (ARD 20.15u) - nu ze een nieuwe cd uit heeft, moet Helene Fischer in elk denkbaar dom spelprogramma op de Duitse tv verschijnen. Zoals dit.
Spider-man: far from home (VTM2 20.25u) - geen fan van Peter Parker hier, maar de films met Tom Holland mogen er wel zijn.
The bucket list (één 21.20u) - Jack Nicholson en Morgan Freeman als twee oude mannen die hun lijstje gaan afwerken. Leuk.
Alien: covenant (VTM3 22.30u) - zoveelste vervolg in de Alienfranchise en niet meteen een goeie. Je hebt hier chestbursters, neckbursters, backbursters... ze springen dus uit alle lichaamsdelen.
Top gun (VTM2 22.45u) - Tom Cruise mag nog eens de macho in de lucht uithangen.
Capharnaüm (NPO2 23.45u) - prachtige film over een jongetje in Libanon dat probeert de tegenslagen van het leven te overkomen.

Zondag 21/11:
The avengers (VTM3 20.30u) - eerste keer dat Iron Man, Thor en co samenspanden tegen een wereldvernietiger. 
Undercover (één 20.35u) - derde seizoen van deze misdaadserie. Ik heb het tweede niet eens uitgekeken, ik begin er dus niet aan.
The butterfly effect (Play6 22.25u) - intelligente thriller waarin wordt aangetoond wat een kleine verandering in je verdere leven als effect kan hebben.

Maandag 22/11:
Sharknado 2: the second one (Play6 23.20u) - tweede in de franchise en ik zou geen moeite meer doen - tenzij je een echte fan bent.

Woensdag 24/11:
New Amsterdam (Play5 20.35u) - de rest van seizoen 3 van deze ziekenhuisserie.
Great expectations (VTM4 20.35u) - "moderne" (uit 1998) Dickensverfilming met Ethan Hawke en Gwyneth Paltrow.

Donderdag 25/11:
James de musical (Play4 20.35u) - James Cooke bokst elke week een musical in elkaar rond het leven van de centrale gast. Eerst aan de beurt is Natalia.
Three billboards outside Ebbing, Missouri (VTM4 20.35u) - Frances McDormand speelt de pannen van het dak als rouwende moeder die de moord op haar dochter opgelost wil zien.

Vrijdag 26/11:
Blade runner (Play6 20.35u) - oerklassieker uit het SF-genre. Nog niet gezien? Je moest al aan het kijken zijn!

Café society (Canvas 21.20u) - Woody Allen is ondertussen fouter dan fout, ik twijfel dus of ik hier naar ga kijken.
Nocturnal animals (VTM4 22.40u) - staat nog onbekeken van een vorige uitzendbeurt op mijn decoder. Ik moet écht eens werk van dat ding beginnen maken...
Bridesmaids (VTM3 22.50u) - nogal platte komedie over een bruid en haar bruidsmeisjes. Maar toch leuk.
Sorry we missed you (NPO3 22.55u) - drama van Ken Loach. Genoeg reden om te kijken.

Buried (één 23.30u) - Ryan Reynolds (de juiste Ryan) begraven in een kist onder de grond. Meer is het eigenlijk niet, maar wat een sterke film. Aanrader.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten