woensdag 21 oktober 2015

Filmfestival: dag 7


't Is toch wat... Afgelopen maandag ging ik naar Verbotene Filme kijken op het Filmfestival en nu spelen ze deze documentaire gewoon op ARD op maandag 26/10 om 23.45u...

Fragment uit Jud Süss
De decoder wordt zeker geprogrammeerd, want ik vond het razend interessant.

De films die ik op dag 7 zag (voor wie de tel bijhoudt: films 13 en 14 van mijn 23-filmig programma, ik ben dus over de helft nu) waren ook de moeite:

Chasuke's journey (14.30u, Studio Skoop) 3.5/5



Deze romantische, komische, bovennatuurlijke yakuzafilm was een feestje voor het oog. Wanneer hemeltheejongen Chasuke naar de aarde afdaalt om het meisje Yuri te redden van een dood die hij voor een deel mee heeft helpen veroorzaken, gebeuren er allerlei wonderlijke dingen in de levens van de mensen die hij ontmoet.

Dromerig maar ook keihard met momenten, was dit een leuk tijdverdrijf voor in de namiddag.

Oh ja, de regisseur maakte ook Miss Zombie, een film waar ik vorig jaar op het filmfestival al van kon genieten.

The diary of a teenage girl (20.00, Kinepolis) 4/5



Het boek waarop de film gebaseerd is, heb ik (nog) niet gelezen en na het zien van de film ben ik serieus geïntrigeerd...

We krijgen hier het leven van Minnie te zien, 15 en enkel met seks bezig, maar welke 15-jarige is dat nu niet? Het is zoals de regisseur zelf zei: dit is de eerste keer dat wat er in een 15-jarig meisje omgaat duidelijk beschreven wordt, na al de tienerjongens die al in de literatuur en films aan bod kwamen. En dat sommige mensen (laten we zeggen: mannen) daar door kunnen gechoqueerd worden, moeten we er maar bij nemen. Een aanrader, zeker ook door de sterke vertolkingen.

Vanaf vandaag in de gewone zalen te vinden.

En ook hier kregen we gratis ijspralines van Euromillions uitgereikt, deze keer omdat de film genomineerd is als één van de kanshebbers van de Canvaspublieksprijs. Hopelijk komen er zo nog een paar dagen...

Nog vermeldenswaardig is het feit dat niet alleen de regisseur (en haar baby, waarom toch???) aanwezig waren bij de screening, maar ook Alexander Skarsgård!! De monumentale acteur uit True Blood, die hier bewijst dat hij ook nog andere dingen kan (bij What Maisie knew was ik niet echt onder de indruk van zijn acteerkunsten), ontpopte zich tot een grappige en aangename mens, alle respect daarvoor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten