donderdag 15 oktober 2015

Filmfestival: dag 1


14 oktober 2015, het voor de gewone mens begin van het Gentse Filmfestival...

Maar ook: Pumpkin Spice Latte bij Starbucks, want als de herfst in het land is, is de PSL eveneens terug!

Hiervan kan ik enkel genieten tijdens het Filmfestival omdat ik mij dan tenminste in Gent bevind. En wel enkel als ik met de trein ga (zoals vandaag) of als ik in de Sphinx moet zijn, want dan spring ik in de Starbucks op de Korenmarkt binnen.

't Heeft in elk geval gesmaakt...

Beginnen deed ik mijn kijkmarathon met slechts 1 film:

The Boy Friend (17.30u, Studio Skoop) 2/5



Wat kreeg ik te zien? Een doldwaze musical waar de - mij onbekende - acteurs het beste van zichzelf probeerden te geven, maar waarbij ik meermaals op mijn uurwerk zat te kijken om te zien hoe lang het nog ging duren...

Hij was met andere woorden best saai te noemen, deze enige film waarin Twiggy de hoofdrol speelde, hoewel ze mij positief verraste want ik wist niet dat ze kon zingen (als zij het al was in de film). Dat ik nog nooit van deze musical gehoord had, is niet te verwonderen want hij verdient het om uit de annalen van de musicalgeschiedenis te verdwijnen, 't is absoluut geen aanrader.

Een groot verkoopsucces zal de film ook al niet worden op het filmfestival, we zaten met welgeteld 5 mensen in de zaal...

Vóór de film (ik was ruim op tijd in Gent) sprong ik nog eventjes binnen bij Flying Tiger om te zien of er geen leuke spulletjes te scoren vielen. En jawel, voor 3 euro schafte ik mij volgend Halloweenitem aan:

't Is telkens dezelfde kattenkop, er zit namelijk een ledlampje in dat constant van kleur verandert. Ik kocht er mij vorig jaar ook al eentje bij Flying Tiger, maar deze is toch mooier en voor 3 euro kan je niet sukkelen he...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten