dinsdag 12 januari 2021

Gelezen in 2020 : strips

We zijn nu toegekomen aan de beste strips die ik vorig jaar las. 

Zoals al gezegd in mijn vorige bericht, las ik 110 items in 2020. En aangezien 41 daarvan boeken waren, is het maar logisch dat ik 69 strips gelezen heb.

Niet alles was goed (er was er zelfs eentje dat de gevreesde 1 ster kreeg), maar ik heb er toch nog genoeg goeie gelezen.

Dus zonder nog veel uitstel: hier is mijn strip top 10 van 2020! 

1. De beestenburcht 1-2

Toen ik deel 1 in maart las, wist ik dat dit album superhoog ging scoren in mijn jaaroverzicht. In december verscheen het tweede deel en ik kon het niet snel genoeg in huis halen. En mijn verwachtingen werden helemaal ingelost.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

2. Revival 1-8

In oktober las ik deze reeks helemaal uit - tussen het film kijken op het filmfestival door - en ik was heel aangenaam verrast. Ook altijd leuk als je een afgerond geheel kan lezen.

Mijn bespreking kan je hier lezen (naar het einde toe).

3. Kamp Poetin 1
Deel twee verscheen ook nog in 2020, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om het te lezen. Mijn eigen fout, want na deel 1 wil je eigenlijk meteen het vervolg weten.

Mijn bespreking kan je hier lezen (onderaan).

4. Gung Ho 4
Deze reeks blijft maar kwaliteit leveren en dit vierde deel is zelfs beter dan het voorgaande. 
Het vijfde zou het laatste moeten zijn, het is alleen jammer dat het steeds zo lang duurt eer er een nieuw album verschijnt...

Mijn bespreking kan je hier lezen (helemaal onderaan).

5. Shi 4

En ook deze reeks houdt de kwaliteit vol. Bizarre oosterse toestanden in het Victoriaanse Londen, what's not to like?

Mijn korte bespreking kan je hier lezen (onderaan).

6. Rio 4

Nog een vierde deel (en hier het laatste) van een reeks. Ook dit is een ijzersterke reeks en speelt zich af in de favela's van Rio de Janeiro.

Mijn korte bespreking kan je hier lezen (onderaan).

7. Spoken

Een jeugdstrip over omgaan met verlies en dreigend verlies. Eenvoudig getekend, maar daardoor komt het net nog meer binnen.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

8. Walking dead 26/29

De twee tussenliggende albums waren ok, maar deze staken er bovenuit. We zijn nu helemaal bijgebeend met de tv-serie (de albums kwamen al jaren geleden uit in Amerika) en er resten nu nog 3 albums tot de stripsreeks stopt. Maar wanneer die ooit zullen verschijnen in het Nederlands...

Mijn bespreking kan je hier lezen (helemaal onderaan).

9. Aristophania 2

Het eerste deel van deze reeks belandde vorig jaar op nummer 2 en ook het volgende deel mag in mijn top 10. Deel 3 is ondertussen ook al uit, maar heb ik nog niet gelezen.

Geen bespreking van dit album te vinden op mijn blog.

10. Lady Mechanika 6 (1-2)

Deze steampunkreeks blijft het toch doen voor mij. Ook nu weer.

Geen bespreking van deze albums te vinden op mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten