zaterdag 2 januari 2021

Kijktips week 02/01-08/01

De Vlaamse tv-wereld heeft mij zwaar teleurgesteld... Geen The sound of music deze kerstvakantie? Pffff...

Dan maar zelf voor de sfeer zorgen: 



En dat is één van mijn favoriete liedjes uit de film - minder bekend, maar zeker niet minder geliefd hier.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 02/01:
Annie Hall (VTM4 13.05u) - wat je ook van de man denkt, dit is zijn ab-so-lu-te meesterwerk (Woody Allen dus).

Run-away Christmas bride (VTM3 15.35u) - KERST hier mogen ze toch stilaan mee gaan stoppen...
Life-size 2: a Christmas eve (VTM3 18.05 - KERST
The lake house (Vijf 20.30u) - Sandra Bullock en Keanu Reeves in een compleet ongeloofwaardige film, maar het werkt wel.
The Da Vinci code (VTM 21.35u) - verfilming van het gelijknamige boek en kan er niet aan tippen. Tom Hanks is ook niet mijn Robert Langdon, die zag er in mijn hoofd helemaal anders uit.
Chocolat (één 21.45u) - dit monster wordt nog eens van stal gehaald. Johnny Depp als een waterzigeuner? Ongeloofwaardig. En fan van Juliette Binoche ben ik ook al niet...
De Canvas Popnacht (Canvas 22.10u) - Evelyne heeft niks met muziek, maar ik zie Jan Delvaux en Jimmy Dewit graag bezig met hun popweetjes.
The net (VTM2 22.25u) - nog eens Sandra Bullock, nu in een techthriller waarvan de technologie compleet achterhaald is vandaag de dag.
In her shoes (Vijf 22.30u) - het verhaal van twee heel verschillende zussen die elkaar leren aanvaarden. Goeie film in zijn genre.
Swiss Army Man (VTM 00.10u) - VTM begint nu ook al steengoede arty farty (dat laatste mag je letterlijk nemen) films te vertonen. Geef dit een kans!

Zondag 03/01:
A gift wrapped Christmas (VTM3 14.40u) - KERST
Beauty & the beast (VTM 14.15u) - herhaling van vorige week. Kijken indien gemist.
Reizen Waes: Vlaanderen (één 20.05u) - Waes mocht net als de rest zijn kot niet uit het afgelopen jaar en maakte toen maar een Vlaanderen vakantieland.
Cinderella (VTM 20.30u) - de eerste van de live action Disney remakes en tot nu toe écht de beste.

Christmas next door (VTM2 20.30u) - KERST
Hellboy (VTM3 20.30u) - eerste Hellboyfilm en deze mogen echt wel meer bekendheid krijgen.
The lord of the rings: the fellowship of the rings (Zes 20.35u) - eersteling van de LotR-films. De bioscoopversie wel te verstaan.
The naked gun (VTM4 22.55u) - als kind was ik hier weg van. Mijn humor heeft zich intussen wel wat meer ontwikkeld (in zoverre dat ik ver niks meer grappig vind).
La fille inconnue (NPO2 23.30u) - film van de gebroeders Dardenne over een huisarts die iemand niet meer binnenlaat na sluitingstijd en die patiënt duikt dan later dood op.

Maandag 04/01:
Crazy stupid love (Vijf 20.35u) - zag ik op eindejaar 2019 voor het eerst en vond ik toen nog ok. Na een jaar overdenken vind ik het helemaal geen ok film meer.
De weekenden (Canvas 21.20u) - dit was één van mijn favoriete tv-programma's van 2019 en nu komt er een tweede reeks. Ik ga alvast kijken.

We moeten eens praten (één 21.25u) - vierdelige minireeks, één van de vier reeksen die de VRT in 2020 draaide. Elke avond een aflevering, ik ben al benieuwd.

Big Brother (Vier 21.35u) - ik dacht dat 2020 het rampenjaar was, maar Vier komt met deze ramp terug in januari 2021...
Schitt's Creek (één 22.20u) - Canadese comedyreeks die de afgelopen Emmy's alle prijzen binnenrijfde. Hoog tijd dus dat dit bij ons wordt uitgezonden.

Staged (BBC1 22.45u) - tweede seizoen van deze Zoomreeks met Michael Sheen en David Tennant. Iedere keer een kwartiertje cringy fun.

Dinsdag 05/01:
Groeten uit (VTM 20.40u) - nieuwe afleveringen van dit nostalgisch tv-programma.
The Orville (VTM4 22.55u) - herhaling van het eerste seizoen van deze SF-reeks. Dit begon als een Star Trek parodie, maar werd geleidelijk aan zoveel meer. Geef dit zeker een kans. Twee afleveringen na elkaar.

Woensdag 06/01:
Junior Bake Off Vlaanderen (Vier 20.35u) - na de grote bakkers is het nu de beurt aan kleine bakkertjes.  Jeroom is presentator.
Supergirl (Zes 20.35u) - vijfde seizoen van deze serie. Drie afleveringen na elkaar. Sinds 1 januari staat het seizoen integraal op Netflix en ik ga dus zo kijken.

Killing Eve (Canvas 22.10u) - tweede seizoen van deze meer dan schitterende reeks. Kijken (indien nog niet gezien).

Brooklyn (VTM3 22.35u) - film over een Iers meisje dat naar New York trekt. Ik begreep de aantrekkingskracht van deze film niet...

Donderdag 07/01:
De Verhulstjes (Vier 20.35u) - Gert Verhulst en zijn aanhang krijgen een realityreeks. 't Zal één keer en dan niet meer kijken zijn vrees ik.
Wat een jaar! (VTM 20.40u) - en ook dit nostalgisch spelprogramma is terug. Eens benieuwd wat ze ooit over 2020 zullen zeggen...
Bad times at the El Royale (VTM3 20.40u) - film die een beetje vanalles wil zijn en daardoor net op niets uitdraait...

Vrijdag 08/01:
Liar (één 20.35u) - tweede seizoen van deze Britse dramaserie. Ik heb seizoen 1 nog niet gezien.
Robin Hood: men in tights (VTM4 20.40u) - parodie op Robin Hoodfilms en nog zoveel meer. Leuk.
Maleficent (VTM 21.00u) - Angelina Jolie speelt de boze fee uit Doornroosje. En ze doet dat goed. Laat wel de tweede film aan jou voorbij gaan, die trekt op niets.
I, Tonya (Canvas 21.20u ; NPO3 22.10u) - schitterende film (zo goed dat ze hem 2x uitzenden) met een excellerende Margot Robbie als de verguisde kunstschaatster Tonya Harding. Aanrader van de week!

Trio (Vier 22.25u) - volgens critici één van de betere Vlaamse films. Die ik dus nog niet gezien heb. Ik geeft het een kans.

The gift (één 23.35u) - vreemde thriller met een keur aan acteurs, waaronder Cate Blanchett.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten