zaterdag 23 januari 2021

Kijktips week 23/01-29/01

Nu we de kerstperiode wat ontgroeid zijn, is het wachten op het nieuwe televisievoorjaar. 

Bewijs daarvan: er is werkelijk ver niks de moeite van het bekijken waard op tv deze week...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 23/01:
Before we die (Canvas 20.10u) - tweede seizoen van deze Zweedse misdaadserie. Ik heb de vorige ook niet gezien. Twee afleveringen na elkaar.
Sprakeloos (één 21.20u) - ik geraakte niet door het boek van Tom Lanoye, maar deze verfilming kon ik wel smaken. Viviane De Muynck verdient hier alle lof.

Het gala van de Ensors (Canvas 22.10u) - een filmprijsuitreiking sla ik nooit af. Hier worden de Vlaamse prijzen uitgedeeld, live vanuit Oostende.
Zagros (Canvas 23.10u) - Belgische film van een Iraakse regisseur. Gaat over vluchtelingen.
The birds (VTM 23.25u) - klassieker van Alfred Hitchcock. Moet je toch eens in je leven gezien hebben.

Pop Aye (NPO2 23.55u) - Thaise film over een man en de olifant uit zijn jeugd. Een roadmovie zoals je die nog nooit gezien hebt.

Zondag 24/01:
The war of the Roses (VTM 14.40u) - komedie van Danny DeVito met hét acteursduo uit de jaren '80: Michael Douglas en Kathleen Turner. Kijken.

Vaiana (VTM 17.00u) - Disney goes Polynesia. Jammer van de Vlaamse versie.

Maandag 25/01:
Lisa
(VTM 20.40u) - splinternieuwe telenovelle op VTM. Vanaf dinsdag te zien om 18.20u elke werkdag.

De Shaq (één 21.25u) - laatste van de lockdownseries die één bestelde. Deze keer een komisch moord mysterie.

Dinsdag 26/01:
Ghost in the shell (VTM3 20.40u) - whitewashingfilm van een gekende animereeks. En 't is niet eens goed te noemen...

Donderdag 28/01:
The house with a clock in its walls (Vijf 20.35u) - verfilming van een hier onbekend Amerikaans jeugdboek. Ik ga kijken uit nieuwsgierigheid maar verwacht er niet veel van.

Vrijdag 29/01:
Incredibles 2 (VTM 20.40u) - verrassend goeie sequel op de vorige Incredibles film. Jammer van de Vlaamse versie.
Pride & prejudice (VTM3 20.40u) - ik weet dat dit ding zijn fans heeft, maar de enige écht Darcy is Colin Firth in de BBC minireeks van 1995. En Keira Knightley is ook mijn Lizzie Bennet niet.
Far from the madding crowd (Canvas 21.10u) - moemelmatthias mag samen met Carey Mulligan in een historisch drama spelen. Ik heb niet meteen de drang om er naar te gaan kijken.
The dark knight rises (Vier 22.35u) - derde Nolan Batman en een rommeltje moet ik toegeven.
The pink panther (één 23.15u) - eerste film waarin Peter Sellers gestalte geeft aan inspecteur Clouseau. Vond ik als kind hilarisch, nu al heel wat minder.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten