maandag 2 november 2020

Oktober wrap up

Oktober was vooral filmmaand voor mij, maar ik slaagde er toch in om maar liefst 10 dingen te lezen: 2 boeken en 8 trade paperbacks.

En ik las ook nog ongeveer de helft van een 500+ pagina's boek uit, maar dat ga ik niet meer uitlezen vrees ik.

De twee boeken die ik las, kregen allebei 4 sterren van mij en toch was er eentje wat favorieter dan het andere:

The pull of the stars - Emma Donoghue

Ik schreef het al in mijn bespreking: Emma Donoghue schreef amper een boek dat niet top is... Maar dit boek mag wel bij haar allerbeste gaan staan.

Ander viersterrenboek was Remarkable creatures van Tracey Chevalier.

Ik zat een beetje in een Mary Anning fase in oktober, want ik zag ook nog de film Ammonite over haar leven. Zowel dit boek als de film zijn aanraders.

Mijn bespreking van het boek kan je hier lezen.

Voorts las ik de hele reeks van Revival uit, een doden-komen-weer-tot-leven strip, kwestie van een beetje in de Halloweensfeer te komen.

Image Comics, 2012-2017
Niet vertaald


In een klein Amerikaans provinciestadje zijn alle mensen die op 1 januari stierven, terug tot leven gekomen. Sheriff Cypress en zijn dochter Dana, ook een politieagente, onderzoeken de zaak. Wanneer jongere dochter Martha eveneens met deze gebeurtenissen te maken heeft, is het hek van de dam.

En dan zijn er ook nog die lichtende geesten die in de bossen rondom het stadje rondzwerven. Wie zijn ze en wat doen ze daar?

Dit was een leuke horrorstrip, met een twist in het zombiegenre want de mensen komen terug zoals ze waren (of niet?).

Alle delen kregen 4 sterren van mij.

Alles wat ik las in oktober.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten