zondag 15 maart 2020

Februari wrap up


We zijn ondertussen half maart en ik heb nog niet eens mijn leesoverzicht van februari gepost!

Daar moet verandering in komen...

In februari las ik 11 dingen: 3 boeken en 8 strips. Een aantal hiervan kreeg maar liefst 4 sterren van mij, maar er stonden jammer genoeg ook enkele stinkerdjes tussen.

Mijn boek van de maand:

Paarse hibiscus - Chimamanda Ngozi Adichie

Februari is in de VS "Black History Month" en dan worden mensen o.a. aangespoord om werk van zwarte auteurs te lezen. Niet dat ik meteen wil meedoen aan zo'n Amerikaanse hype, maar toevallig kwam het uit dat ik in februari enkele zwarte (én vrouwelijke) auteurs gelezen heb.

Beste van de drie romans was zonder twijfel Paarse hibiscus, dat echt een diepe indruk naliet.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Maar ik las nog een viersterrenboek in februari:

Mijn bespreking kan je hier lezen.

En een boek dat 3.5 sterren kreeg:

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Bij de strips kregen ook 2 exemplaren vier sterren:

Road Warrior (Xena: warrior princess) - Vita Ayala en o.a. Olympia Sweetman

Deze bundeling van 6 comicdeeltjes die het volledige verhaal vormen, heeft mij op een positieve manier verrast. Altijd leuk als er eens niet de zoveelste originstory verteld wordt.

In Road Warrior worden Xena en Gabrielle van de ene uithoek van de wereld naar de andere gestuurd omdat Discord, godin van tweedracht, de andere goden ontgriefd heeft en ze mee in de klappen delen.

Zo'n comics wil ik nog wel lezen.

De andere strip met 4 sterren:

Ieder voor zich (Rio 4) - Louise Garcia, Corentin Rouge

Sluitstuk van deze magnifieke reeks. Veel kan ik niet over de inhoud vertellen, dat zou te veel verklappen over het voorgaande, maar lees gewoon deze reeks!

De stinkerds van de afgelopen maand:

Beide strips kregen slechts 2 sterren en over het Suske en Wiske drama schreef ik het volgende op Goodreads:

2.5 sterren voor deze Franse onzin waarin Zidrou onbeschaamd de chauvinistische kaart trekt.

De tekenstijl van Jean-Marc Krings maakt het geheel nog onsmakelijker. Nee dit is het niet.

Standaard uitgeverij brengt hoe langer hoe meer rommel op de markt...

Alles wat ik las in februari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten