zaterdag 5 oktober 2019

Kijktips week 05/10-11/10


Tijdens de afgelopen Emmy Awards werd Phoebe Waller-Bridge, bedenkster van de tv-serie Fleabag, overladen met prijzen (Beste actrice, Beste scenario, Beste komische serie) hiervoor. Dat ze daarnaast ook verantwoordelijk was voor het eerste seizoen van Killing Eve, staat helemaal mooi op haar CV.

Je kan deze serie integraal bekijken op Amazon Prime, maar ik heb er geen tijd voor gehad in mijn gratis maandje. En nu zendt BBC1 het eerste seizoen uit, tijd om te kijken dus!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 05/10:
Fleabag (BBC1 0.25u) - is dus al gepasseerd, maar vanaf volgende alfevering kan er gekeken worden naar dit rare millennialding dat werkt.

In her shoes (Vitaya 20.25u) - leuke komedie over twee zussen die zo verschillend zijn, maar toch zo gelijk.
Fifty shades darker (Q2 20.30u) - the horror, the horror...
Komt een vrouw bij de dokter (één 21.20u) - naar het gelijknamige autobiografische boek van Kluun. Die er als een complete eikel uitkomt met zijn scheefpoeperij terwijl zijn vrouw kanker heeft.
Grease (VTM 21.40u) - musicalklassieker waarvan ik alle liedjes van A tot Z kan meezingen. Kijken dus.

Tonio (NPO2 23.30u) - verfilming van A.F.Th. Van der Heijdens boek over zijn door een verkeersongeval overleden zoon.

Zondag 06/10:
Kingsman: the golden circle (VTM 20.40u) - de eerste Kingsmanfilm was onverwacht grappig, hopelijk deze tweede ook.

Maandag 07/10:
The walking dead (Fox 20.35u) - tiende seizoen al weer van deze zombiereeks. Zonder Rick Grimes, maar ik blijf kijken.

28 days later (CAZ 20.40u) - schitterende zombiefilm van de hand van Danny Boyle.

Unité 42 (één 21.30u) - nieuwe Waalse politieserie, deze keer op één i.p.v. op Canvas. Weerom met Tom Audenaert.
American horror story: Roanoke (CAZ 22.45u) - herhaling van het zesde seizoen van deze anthology-reeks. En 't was nog eens een goed seizoen. Twee afleveringen na elkaar.

Dinsdag 08/10:
Thelma & Louise (Zes 20.35u) - #metoo en power to all women voor dat eigenlijk een item was.

Woensdag 09/10:
The nice guys (Q2 20.35u) - Ryan Gosling (de verkeerde Ryan) en Russell Crowe in een actiekomedie. Staat nog steeds onbekeken op mijn decoder van de vorige keer.
Robin Hood: prince of thieves (Zes 20.35u) - ongegeneerde nostalgie is dit voor mij. Zo maken ze geen films meer.

De slapelozen (Canvas 21.20u) - Annick Ruyts interviewt BV's die net zoals zij slechte slapers zijn. Kan interessant zijn.
Sergio & Axel: van de kaart (VTM 21.45u) - twee heethoofden die samen op culinaire reis gaan. Kan alleen maar vonken geven.

Vrijdag 11/10:
Toy story 3 (Q2 18.40u) - het derde avontuur van Woody en Buzz. Heel bekijkbaar. En in het Engels!
Wallander (één 20.35u) - derde seizoen met Kenneth Branagh als Wallander. Heb ik zelf nog niks van gezien (ook niet van de Zweedse versie trouwens).
Maleficent (Vier 20.35u) - half oktober komt de tweede Maleficentfilm in de zalen. Nog snel even de herhaling van deel 1 meepikken.

Café society (Canvas 22.10u) - recente Woody Allen komedie met o.a. Jesse Eisenberg en Kristen Stewart. Heb ik nog niet gezien, dus ik ben benieuwd...

MAX PubQuiz (NPO1 22.20u) - als kwisser wil ik wel eens zien hoe ze dit in Nederland aanpakken.
Fleabag (BBC1 00.25u) - tweede aflevering van deze Britse komische reeks. Aflevering 1 vond ik alvast de moeite.

Veel kijkplezier!


1 opmerking: