donderdag 17 oktober 2019

Filmfestival - dag 8


Nog even doorbijten...

Op woensdag stonden er 2 films op mijn programma:

The dead don't die - 3/5



Nog een ochtendvoorstelling om 10.00u en gelukkig de laatste op mijn programma (die pieken toch ze...).

Regisseur Jim Jarmusch wist hier een gigantische cast te verzamelen om een idiote zombiekomedie te draaien.

Heb ik mij geamuseerd? Zeker!
Was het een meesterwerk? Helemaal niet, maar dat zijn de meeste zombiefilms niet...

Dit was gewoon een leuk tussendoortje met misschien iets originelere zombies dan anders.

Ik zou zeggen: als dit jouw ding is, ga gewoon kijken, maar ik vind geen datum van verschijnen voor bij ons...

Little Joe - 4.5/5



Heb ik hier de beste film van het festival beet? Misschien wel.

In hypergestyleerde beelden en met een soundtrack met Japanse muziek die het nog bevreemdender maakt, krijgen we hier een verhaal over een "mad scientist" - of misschien niet.

Alice heeft een bloem ontwikkeld van wie de geur mensen gelukkig maakt. Ze zitten in de laatste stadia van ontwikkeling in het laboratorium, vooraleer ze met deze plant naar een grote beurs kunnen trekken, maar dan doen zich een paar rare dingen voor... Kan het zijn dat de bloem onverwachte bijwerkingen heeft?

Regisseur Jessica Hausner liet zich beïnvloeden door horrorverhalen als Invasion of the body snatchers en Frankenstein (daar issie weer!) voor haar film, maar dit is geen horrorfilm geworden. Eerder een psychologisch drama waar de vraag kan gesteld worden wie nu door wie (of wat) gemanipuleerd wordt.

Vanaf 13 november in de bioscoop en gaan kijken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten