zondag 4 augustus 2019

Juli wrap up


Juli was een beetje dramatisch wat het lezen betreft. Ik had helemaal geen zin om te lezen en dat weerspiegelt zich ook in mijn leesgedrag...

Ik las 3.5 boeken (3 volledige en een kortverhaal) en 8 strips, waarvan er 3 comics van zo'n 28 pagina's waren. Daarnaast kreeg ik niet één, niet twee, maar zelfs 3 stinkers onder ogen...

Gene vetten dus. Maar toch een boek van de maand:

Gentleman Jack: the real Anne Lister - Anne Choma

Niet omdat dit de hoogste quotering kreeg in juli (3 sterren, er was ook een viersterrenboek), maar omdat mijn hoofd helemaal op hol gebracht was door de gelijknamige BBC-serie en dit begeleidende boek mijn gedachten weer wat op orde kreeg.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Het viersterrenboek van de maand:

Holy sister - Mark Lawrence

Mijn bespreking kan je hier lezen.

En ik las ook een stinker van een boek:

The lady's guide to petticoats and piracy - Mackenzi Lee

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Op stripvlak las ik enkele mooie dingen, er was er zelfs een die de volle vier sterren kreeg:

Het koninkrijk Azuur (Aristophania, 1) - Xavier Dorison

Dargaud, 2019
64 p.
Vertaald uit het Frans: Le royaume d'Azur

Verborgen koninkrijken, gevluchte prinsen, afstammelingen die hun lot niet kennen... Deze strip heeft het allemaal.

Wanneer Aristophania in het leven van de halfwezen Francoeur verschijnt, zal niets meer hetzelfde zijn.

Dit was een meeslepend verhaal dat nog eens prachtig getekend was ook. Een aanrader!

Jammer genoeg las ik bij de strips ook 2 stinkers, uit reeksen die niet weten wanneer ze moeten stoppen:

De laagste score (1 ster) was voor De blauwe tand uit De jonge jaren van Thorgal. Deze spin-off reeks heeft al enkele albums haar beste tijd gehad en ze moeten er echt mee ophouden, het wordt gewoon zielig...

Het vierde en overbodige deel van Arthus Trivium, Het onzichtbare leger, wist het nog tot 2 sterren te schoppen. Maar ook hier waren ze beter na 3 albums gestopt. Dit brengt niets bij tot het verhaal en was een opgave om uit te lezen.

Alles wat ik las in juli.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten