zaterdag 10 augustus 2019

Kijktips week 10/08-16/08


Sinds begin augustus heb ik een abonnementje op Amazon Prime. De eerste maand is gratis, ik zie dus wel wat ik in september doe...

En ik heb al een paar dingen bekeken nu er niks, nada, noppes op tv is. En waar ik momenteel wat vreugde uit haal, is The marvelous Mrs. Maisel.


Joodse huisvrouw uit de jaren '50 wordt verlaten door haar man en wil doorbreken als stand-up comedian.

't Is de moeite waard!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 10/08:
Ghostbusters (VTM 17.10u) - eighties klassieker en dikke fun. En nee, Egons naam komt niet uit deze film...
Harry Potter and the prisoner of Azkaban (Vier 20.25u) - derde HP film.
Into the woods (VTM 20.30u) - gebaseerd op de hier totaal onbekende musical. Ze zingen dus.
Enemy (Canvas 22.30u) - deze film staat nog wel ergens op mijn decoder van de vorige uitzendpoging, maar het schijnt een goeie te zijn.

Kollektivet (NPO2 22.40u) - Deense film over mensen die het eens commune-style gaan proberen. Zo'n dingen lopen nooit goed af...
Good morning, Vietnam (VTM 22.55u) - waarom steken ze de deftige films bij VTM altijd zo laat op de avond?

Zondag 11/08:
The maze runner (Q2 20.30u) - ik vond nog iets saaier dan het gelijknamige boek: de verfilming er van.
Schellebelle 1919 (één 20.40u) - ja, ik ben hier een beetje bevooroordeeld (uit de streek zijnde en zo), maar dit is zo'n hartverwarmend filmproject!

Aanrader van de week!

The crossing (Q2 22.30u) - ik dacht even dat het de verfilming van het gelijknamige boek was, maar 't is iets anders. Wel het proberen waard, denk ik.

Maandag 12/08:
Six days seven nights (Vijf 20.35u) - Harrison Ford voor hij écht te oud werd en Anne Heche voor ze compleet doordraaide. Dit is een leuke film.
Sharknado 2: the second one (Zes 20.35u) - zo onnozel en er compleet over, maar ik vind dit het ultieme guilty pleasure!

Dinsdag 13/08:
The good, the bad and the ugly (Zes 20.35u) - klassieke western, 'k zal er misschien eens naar kijken want: natuurlijk nog niet gezien.

Déjà vu (Q2 21.45u) - tijdreisfilm waar zelfs Denzel Washington niet meer weet hoe het nu eigenlijk zit.

Woensdag 14/08:
Into the wild (Canvas 21.10u) - drama over een jongeman die het op zijn eentje wil redden in de wildernis, maar spoiler: het mislukt.

Donderdag 15/08:
Forrest Gump (Q2 20.35u) - won pakken Oscars, is op een verbluffende manier gefilmd, maar is ook nogal simpel in zijn boodschap. En ook: het leven is als een doos chocolaatjes. Eet er te veel van en je wordt ziek.
Under the Tuscan sun (Vitaya 20.40u) - nog een guilty pleasure van mij, maar van een heel ander kaliber dan Sharknado. Heerlijke feelgoodfilm.

Memento (Canvas 21.35u) - thriller met geheugenverlies die daarenboven ook nog achterwaarts wordt verteld. Aanrader.

Nell (Vier 22.20u) - passieprojectje van Jodie Foster die er geen Oscar voor kreeg. Maar 't is Jodie Foster he!

Vrijdag 16/08:
Reservoir dogs (NPO3 20.25u) - en nog een schaamtelijke toegeving: ook deze Tarantino heb ik nog nooit gezien hoewel hij in mijn dvd-kast staat...

The descendants (VTM 21.40u) - George Clooney in Hawaii die zijn vrouw verliest en het leven probeert voort te zetten. Tragikomedie.
Toto le héros (Canvas 22.20u) - Belgisch en een topfilm. Kijken!

Le gendarme et les gendarmettes (één 23.30u) - hebben we ze nu allemaal gehad? *zucht*

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten