vrijdag 30 augustus 2019

Kijkips week 31/08-06/09


Oh boy, oh boy, oh boy, alle zenders laten vanaf volgende week hun nieuwe programmatie door de tv knallen. Van mijn voornemen om ook in mijn laatste week verlof elke dag een film te kijken zal er niets meer in huis komen. Ik zal gewoon al mijn tijd nodig hebben om alles wat op mij af komt te bekijken (en te be/veroordelen) want ik kijk op zijn minst naar alles wat nieuw is 1 keer.

Mijn projectje zal dus stoppen op 31/08 (dan ben ik toch iets langer dan 3 weken bezig geweest).

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 31/08:
Meet the parents (Q2 18.25u) - hilarische komedie waarin sulletje Ben Stiller wordt voorgesteld aan zijn toekomstige schoonouders. Blijkt papa De Niro wat psychopatische trekjes te hebben.
Harry Potter and the half-blood prince (Vier 19.55u) - HP6
The blue lagoon (Vitaya 20.25u) - beetje softe erotiek op zaterdagavond met 2 minderjarigen in de hoofdrol. Of hoe moet je dit anders beschrijven?
Jurassic Park III (één 20.35u) - volgende week ook de Jurassic World films? Waarschijnlijk niet...
War for the planet of the apes (VTM 20.35u) - tv-première van deze derde film uit de tweede reboot. Ik wil niet kijken, maar zal het waarschijnlijk wel doen.
Intouchables (CAZ 20.40u) - echt, wie heeft deze film nu nog niet gezien? Dan zat je echt onder een rotsblok...
45 years (NPO2 22.40u) - mijn favoriete film van 2015! Kijken potverdorie!

Aanrader van de week!
Zondag 01/09:
Paddington (VTM 17.10u) - heerlijke familiefilm over het bekende beertje dat een thuis zoekt. Vlaamse versie en voor 1 keer niet echt jammer.

Pirates of the Caribbean: the curse of the Black Pearl (VTM 20.35u) - eerste Pirates film en de best bekijkbare.
The quick and the dead (CAZ 20.40u) - leuke western van de hand van Sam Raimi. Met broekje Leonardo en femme fatale Sharon Stone. Aanrader.

The man who knew too much (CAZ 22.40u) - best te pruimen Hitchcock, ik zag hem afgelopen week en was aangenaam verrast.

Maandag 02/09:
Beat VTM (VTM 20.35u) - acht BV's nemen het elk apart op tegen een onbekende Vlaming. Dit zal waarschijnlijk bij 1 keer kijken blijven...
Sharknado 5: global swarming (Zes 20.35u) - en deze kabbelen ook voort, volgende week deel 6 dat ik nog niet gezien heb!
Circle of life (één 21.30u) - Lieve Blancquaert kijkt terug op haar televisiereeksen Birth day, Wedding day en Last days.
Gina & Chantal (VTM 21.50u) - lag 3 jaar op de plank en werd deze zomer al op het online platform VTM Go gegooid. Ik had geen tijd om dit al te bekijken, maar fameus zal het niet zijn. Ook op dinsdag een aflevering.
Vandaag (één 22.05u) - Danira krijgt haar eigen talkshow, eens zien of ze het even slecht gaat doen als Lieven Van Gils...

Dinsdag 03/09:
Studio Stan (VTM 20.35u) - Stan Van Samang laat mensen liedjes opnemen die veel voor hen betekenen. Zal mij veel te tranentrekkend zijn, ik voel het nu al.
Zo man zo vrouw (Vier 20.35u) - Jani mag opnieuw slechtgeklede mensen op hun vingers tikken in dit nieuwe seizoen.


Durf te vragen (één 20.40u) - franke smoel Siska Schoeters laat Vlamingen "stoute" vragen stellen aan minderheden. Oeoeoeoeh...
Geub (één 21.20u) - Filip Geubels speelt zichzelf in deze komische serie. Was al te zien op Play van Telenet en zou niet echt denderend zijn...
Harry Potter and the half-blood prince (Zes 22.35u) - gemist zaterdag op Vier? Herkansing op Zes.

Woensdag 04/09:
Beste kijkers (VTM 20.35u) - deze onnozele panelshow met Nathalie Meskens en co is ook terug. Het ideale programma om te bekijken voor het slapengaan.
Bake off Vlaanderen (Vier 20.35u) - deze GBBO light versie gaat ook weer van start. Ik kijk er al naar uit!

Indiana Jones: raiders of the lost ark (Zes 20.35u) - hier begon het allemaal voor Indy. Leuke avonturenfilm.
Het gezin (één 20.40u) - Vlaamse gezinnen laten bij zich binnen kijken. Klinkt saai, maar de voorgaande jaargangen bleken boeiend te zijn. Nieuw nu: de gezinnen kijken zelf ook naar de beelden.
Weg van het meesterwerk (Canvas 21.20u) - Thomas Vanderveken volgt de reisweg van grote meesterwerken in de schilderkunst. Eerste aflevering: waarom De korenoogst van Breugel in New York hangt.

Sharp objects (Canvas 22.15u) - bejubelde reeks, maar ik vond er niks aan en heb ze niet uitgekeken. Voor wie toch zou willen kijken... Twee afleveringen na elkaar.

Donderdag 05/09:
Over winnaars (VTM 20.35u) - Koen Wouters mag nog eens mensen volgen die hun droom willen verwezenlijken, ondanks hun beperkingen.
Independence day (Q2 20.35u) - aliens vallen de aarde aan en het is aan Will Smith om de wereld te redden.
Callboys 2 (Vier 20.35u) - gaat het tweede seizoen nog dezelfde magie hebben als het eerste? We zullen zien.

Merci voor de muziek (één 20.40u) - nog een muziekprogramma dat op het gemoed wil werken. Hier met Bart Peeters en Nora Gharib.

Vrijdag 06/09: 
Jeune en jolie (Canvas 22.00u) - verrassend drama van de hand van François Ozon. En dat is altijd must-see voor mij.

Victoria (één 22.10u) - derde seizoen van deze historische reeks. Ik nam seizoen 2 op en verwijderde het integraal en onbekeken van de decoder. Ik ga dus niet meer kijken.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten