zaterdag 5 maart 2022

Kijktips week 5/3-11/3

Op zaterdag 12 maart worden de Ensors uitgereikt, de Vlaamse film- en televisieprijzen (en ja, daar komt ook nog een apart blogbericht over).

Canvas vergast ons daarvoor vanaf dinsdag terug op Cinema Canvas, waarin Michaël Pas mensen uit de Vlaamse filmwereld aan het woord laat. Er staan ook enkele Vlaamse films op het menu die in het verleden genomineerd en bekroond werden. Allemaal schoon dingen dus.

En, en, en!! Ze geven voor het eerst ook een prijs aan de Beste Franstalige Belgische film (wel al maandag, buiten de officiële uitreiking), ze krijgen dus manieren.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 5/3:
The dark knight rises (Play5 19.45u) - derde Batmanfilm met Christian Bale en a hot mess... Hier zou ik niet naar kijken.
Huss (Canvas 20.40u) - sequel op de Zweedse serie Irene Huss (die ik niet gezien heb), over de dochter van de genaamde Irene. Twee afleveringen na elkaar.
Intouchables (één 21.30u) - de film die Omar Sy aan de wereld voorstelde. Het is alleen maar in stijgende lijn gegaan daarna. En ook: wie dit nog niet gezien heeft, zat echt onder een steen.

A history of violence (Canvas 22.10u) - film van David Cronenberg met Viggo Mortensen en Maria Bello (en een heel ongemakkelijke seksscène op een trap). Voor de rest weet ik er niet veel meer van.
Killing Eve (BBC1 22.15u) - vierde en laatste seizoen van deze schitterende reeks. Al een week na uitzending in Amerika bij de Britten te zien.

Patti cakes (VTM3 23.30u) - staat nog onbekeken op mijn decoder van een vorige uitzendbeurt. Ik weet zelfs niet meer waar hij over gaat...

Zondag 6/3:
Boer zkt vrouw (VTM 19.55u) - terugkeer van dit datingprogramma dat ik nog nooit langer dan 10 minuten heb volgehouden. Ze gaan blijkbaar de Blind getrouwd-tour op...
Midnight special (Play6 21.35u) - Michael Shannon wil zijn zoontje, die blijkbaar speciale gaven heeft, beschermen tegen wie hen achtervolgt. Rare film, maar ik vond hem nog best te pruimen.

Dinsdag 8/3:
Topdokters (Play4 20.35u) - terugkeer van deze docureeks over Belgische topdokters. Altijd interessant om naar te kijken.
The lost world: Jurassic Park (VTM3 20.35u) - tweede JP-film en nog bekijkbaar maar niet zo goed als de eerste.
Cinema Canvas (Canvas 22.20u) - Michaël Pas komt 5 dagen na elkaar onze huiskamers binnen met een talkshow over film. Ik kijk er al naar uit.

Alien: covenant (VTM3 22.50u) - tweede Alien reboot film (na Prometheus) en ik genoot hiervan in de cinema.

Home (Canvas 23.10u) - bejubelde film van Fien Troch, maar ik herinner er mij niks meer van en ik heb hem nochtans gezien...

Woensdag 9/3:
The barefoot emperor (Canvas 23.10u) - vervolg op King of the Belgians en ik vrees hier voor: de eerste vond ik al zo'n onding van een film...

Nosferatu (Arte 00.05u) - iconische stille film die de figuur van de vampier in ons leven introduceerde. Kijken om de cinemageschiedenis alleen al. En 't is ook nog eens een spannende film.

Donderdag 10/3:
Valerian and the city of a thousand planets (VTM3 20.35u) - ondanks de aanwezigheid van Cara Delevigne vond ik dit best een ok film. Jammer dat hij zo slecht ontvangen werd.

De notaris (één 21.35u) - welke beroepen gaan ze nog volgen? Hier dus notarissen...

Vrijdag 11/3:
Borgman (Canvas 22.10u) - Alex Van Warmerdam maakt echt rare films. Deze Borgman is wel een hele goeie.

Cargo (één 22.45u) - Vlaamse visserfilm. Kon mij niet echt boeien en heb ik destijds niet uitgekeken.
The Peanut Butter Falcon (NPO3 23.06u) - Shia LaBeouf in een film over een crimineel (hij dus) die op de vlucht slaat met een jongen met het syndroom van Down. Zou hartverwarmend moeten zijn.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten