zaterdag 19 maart 2022

Kijktips week 19/3-25/3

Gisteren was de finale van The masked singer en ik ben er nog steeds niet goed van...

Sorry voor wie het nog niet gezien heeft: maar Conner Rousseau als Konijn? Shame on you!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 19/3:
Wonder Woman (Play5 19.45u) - één van de beste superheldenfilms van de laatste jaren - hem 3x in de cinema zien zegt wel genoeg zeker? Kijken dus!

Jumanji: welcome to the jungle (VTM2 20.25u) - ik dacht dat ik deze ging haten, maar ik vond hem geweldig. Leuke reboot van Jumanji.

Miss Potter (één 21.25u) - Renée Zellweger speelt Beatrix Potter, de auteur/illustratrice die ons o.a. Pieter Konijn en Poekie Poes (Tom Kitten klinkt toch echt véél beter) schonk. Mooie biopic.

World war Z (VTM 21.45u) - spannende zombiethriller met Brad Pitt die nog maar eens zijn messiascomplex ten toon spreidt. Voor de rest een leuke film.

Before the frost (Canvas 22.15u) - wil een Deense western zijn. Een boer in 1850 moet hartverscheurende keuzes maken (over o.a. zijn dochter) om te overleven.

Terminator salvation (VTM3 22.45u) - ik heb ze ver allemaal gezien (ja, zelfs Genisys!), enkel deze nog niet. Ik weet niet of ik nu ga kijken...
Manhunt (NPO2 23.178u) - tweede seizoen van deze Britse misdaadserie. Ik heb het eerste ook niet gezien.
Lucy in the sky (VTM 23.50u) - SF-film met Natalie Portman. Over een astronaute die haar draai niet meer vindt op aarde na haar ruimtereis. Ziet er nogal moralistisch uit.

Zondag 20/3:
De mol (Play4 19.55u) - verjaardagseditie (seizoen 10) van dit spelprogramma. Ik ga klaar zitten!

Troy (Play6 19.55u) - wie geen zin heeft in mollengedoe, kan kijken naar een pak strijdende Griekse helden. Ook goed. Met Brad Pitt (nog maar eens) als blinkende Achilles.
Star Trek beyond (VTM2 20.30u) - derde film uit de reboot (waar blijft die vierde??). Best grappige film.

Lost luggage (één 20.35u) - dramaserie over de naweeën van de aanslagen op 22 maart waarbij een politieagente de achtergebleven bagage op de luchthaven terug moet bezorgen aan de eigenaars of nabestaanden.

Maandag 21/3:
10 X De Mol (Play4 20.35u) - docu over de afgelopen 10 seizoenen (waarschijnlijk 9 want 10 gaat dan pas bezig zijn) van De Mol.
Dwars door de Lage Landen (één 20.40u) - Arnout Hauben trekt terug zijn stapschoenen aan en wandelt door België en Nederland.

Dinsdag 22/3:
Dwars door de Lage Landen (NPO2 20.27u) - wie het gisteren op één gemist heeft, kan nu op NPO terecht.
After Earth (VTM3 20.35u) - vreselijk vehikel waarin Jaden Smith op onze zenuwen mag werken.

Woensdag 23/3:
Humo's Comedy Cup 2021 (VTM2 22.45u) - registratie van de finale van deze comedywedstrijd.

Donderdag 24/3:
Black Panther (VTM3 20.35u) - bejubelde superheldenfilm. Chance dat het ook nog een beetje een goeie is...

Get out (VTM3 22.45u) - bejubelde horrorfilm. Maar ik vond er niks aan...

Vrijdag 25/3:
The Voice Kids (VTM 20.35u) - nu de maskers afgevallen zijn (nog steeds niet goed van Konijn), mogen de kindjes weer gaan kwelen.
Ad astra (Play4 20.35u) - Brad Pitt (veel films met hem deze week) speelt een astronaut die op zoek gaat naar zijn vader die verloren liep op Neptunus. Ik was niet onder de indruk.
Moulin Rouge! (VTM3 20.35u) - wervelende musical van Baz Luhrmann waarin Nicole Kidman en Ewan McGregor de sterren van de hemel zingen.

Twins (VTM4 20.35u) - Ahnuld en Danny DeVito als een van elkaar gescheiden tweeling in een doldwaze eightieskomedie. Best leuk.
Les misérables (Canvas 21.20u) - nee, niet de Victor Hugo verfilming, maar een sociaal drama dat zich in het 93e arrondissement van Parijs afspeelt.

Sleepers (VTM4 22.30u) - nog maar eens Brad Pitt in een ninetiesthriller die ik destijds in de cinema zag maar waar ik mij niks meer van herinner.
Sense and sensibility (één 22.45u) - Emma Thompson (die ook één van de hoofdrollen speelt) kreeg een Oscar voor haar scenario van deze film. Dubbel en dik verdiend. Heerlijke Jane Austenverfilming.

Gangs of New York (VTM3 22.55u) - Leo en Daniel Day-Lewis schitteren in deze historische prent van Martin Scorsese.
Teen spirit (NPO3 23.06u) - Elle Fanning speelt een muurbloempje dat besluit mee te doen aan een zangwedstrijd. Kreeg gemengde (vooral slechte) kritieken, maar ik ben mild geïntrigeerd.

Ida (NPO2 23.56u) - won de Oscar voor beste buitenlandse film in 2015, maar is in mijn ogen een oersaai zwart/witdrama dat men niet had hoeven maken...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten