maandag 3 augustus 2020

Juli wrap up

In juli was ik blijkbaar weer in goeden doen want Goodreads vertelt me dat ik maar liefst 11 dingen gelezen heb: 5 boeken en 6 strips.

Hier moet ik wel een kleine kanttekening bij maken: ik las in de eerste week een boek uit waar ik al 3 weken in juni mee aan het "worstelen" was en twee van de andere boeken waren superdun.

Maar hey, ik heb ze toch maar mooi allemaal uitgelezen in juli.

En ik heb een boek van de maand, de titel zou geen verrassing meer mogen zijn:

Girl, woman, other - Bernardine Evaristo

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Deze gedeelde Booker Prize winnaar van vorig jaar maakte grote indruk met zijn in elkaar verweven verhalen over 12 meestal zwarte Britse vrouwen. Lees dit boek!

Dat was er eentje met 4.5 sterren, maar ik deelde nog twee keer 4 sterren uit:

Al wat schittert - Eleanor Catton

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De kapiteinsdochter - Alexandr Poesjkin

Mijn bespreking kan je hier lezen.
Mijn laatste boek, letterlijk uitgelezen op 31 juli, kreeg van mij 3 sterren:

Bluebird, bluebird - Attica Locke
Mijn bespreking kan je hier lezen.

Op stripvlak ben ik met een nieuwe reeks begonnen die me wel bevalt:

De zaak van het blauwe gordijn (De vier van Baker Street 1) - Djian/Legrand/Etien
Het dossier Raboekin (De vier van Baker Street 2) - 
Djian/Legrand/Etien

Deze strips zijn niet supernieuw, maar het zevende album is net in Nederlandse vertaling verschenen. Het moment dus om ze te beginnen lezen.

We volgen drie weeskinderen en een kat (vandaar de "vier") in Victoriaans Londen die zichzelf als "hulpjes" van Sherlock Holmes opwerpen. Sherlock maakt in elk album een acte de présence, maar het zijn vooral de kinderen die telkens een zaak oplossen.

Dat de kat Watson op schitterende wijze in beeld wordt gebracht betekent voor mij dat tekenaar Etien een grote kattenliefhebber is. De liefde voor het dier straalt er van af. Pluspunt dus.

Vier sterren voor het eerste deel, drie voor het tweede (maar dat was meer door het onderwerp).

Alles wat ik las in juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten