zaterdag 29 augustus 2020

Kijktips week 29/08-04/09

Dinsdag verandert de kalender in september en dat is de aanleiding voor het loslaten van heel wat nieuwe najaarsprogramma's op onze Vlaamse zenders. Een aantal onder hen verandert trouwens vanaf 31 augustus van naam (VTM tot VTM4) en kreeg een andere plek in mijn papieren tv-gids. Kwestie van mij maar wat in verwarring te brengen...

Chance dat ik nog een weekje verlof heb, zodat ik alles toch aan één kijkbeurt kan onderwerpen.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 29/08:
Star Trek: into darkness (Q2 20.30u) - tweede film uit de geslaagde reboot. Deze keer met Benedict Cumberbatch als slechterik. Kijken.

Vive le vélo (één 20.50u) - de Ronde van Frankrijk is eindelijk gestart en dat betekent de terugkeer van dit dagelijkse praatprogramma. Net als voorgaande jaren ga ik niet kijken.

Maandag 31/08:
Brooklyn nine-nine (VTM3 - voorheen Vitaya - 19.10u) - kort zevende seizoen (13 afleveringen) van deze schitterende comedyreeks. Elke weekdag een aflevering.

Modern family (VTM3 19.35u) - elfde en laatste seizoen van deze komische serie rond de familie Pritchett. Elke weekdag een aflevering.

Thuis (één 20.15u) - terugkeer van deze dagelijkse soap na de lente/zomerstop. Benieuwd naar hoe ze de coronamaatregelen aanpakken.
Boer zkt vrouw: home sweet home (VTM 20.35u) - terugkeer van dit datingprogramma. Net als voorgaande jaren ga ik niet kijken.
Love island (Vijf 20.35u) - ongelooflijk maar waar: ze breien hier een tweede seizoen aan. Met vierkante kop Viktor Verhulst als presentator.
Jonge wolven (VTM2 - voorheen Q2 - 20.35u) - realityreeks waarin jonge Vlaamse ondernemers worden gevolgd. Spreekt mij niet meteen aan.
Catch me if you can (VTM3 20.35u) - waargebeurde avonturenfilm waarin snotneus DiCaprio uit de handen van Tom Hanks probeert te blijven.
Dwars door België (één 20.45u) - Arnout Hauben kon niet rond de Middellandse Zee wandelen en trok dan maar langs de GR129 dwars door ons land.

Gert late night (Vier 21.30u) - en ook dit talkshowding is terug.
Axel gaat binnen (VTM 21.45u) - Axel Daeseleire bezoekt plekken waar je niet zo makkelijk in of uit geraakt. Kan boeiend zijn.

Dinsdag 01/09:
Mijn keuken mijn restaurant (VTM 20.35u) - dit programma werd stilgelegd door corona en mag nu terug starten. Net als voorgaande jaren ga ik niet kijken.
De premier (Vier 20.35u) - aangezien ze niets beters aan te bieden hebben, kappen ze bij Vier de film in 3 delen en maken er een "miniserie" van.
Durf te vragen (één 20.40u) - Siska Schoeters is terug met haar programma met "stoute" vragen aan minderheidsgroepen. Aftrappen doen we met jongdementie.
Au pairs (Vijf 21.35u) - Nederlandse realityreeks over een viertal Nederlandse meisjes die in de VS au pair gaan spelen. Nee, hier ga ik niet naar kijken.
Ladytruckers (VTM2 21.35u) - vrouwelijke truckers zijn een uitzondering. Toch hebben ze er een aantal gevonden om te volgen.
Dubbelleven (één 22.55u) - herhaling van deze dramareeks uit 2010. Toen niet uitgekeken, ga ik nu ook niet doen.

Woensdag 02/09:
Een echte job (VTM 20.35u) - een resem BV's mag eens aan den lijve ondervinden hoe het is om in de zorg te werken. Ik voorspel divagedrag.
De cel vermiste personen (één 20.40u) - Fatma Taspinar mocht een kijkje nemen achter de schermen van deze opsporingsdienst. Geef ik een kans.

Sharknado 2: the second one (Zes 21.25u) - ze gaan ze blijkbaar allemaal spelen. Slecht tot op het bot, maar leuk. Dat zijn deze films.
Grey's anatomy (Vijf 21.35u) - rest van het 16de seizoen. Ik nam al vroeger de beslissing om niet meer te kijken.
Veel tamtam (VTM 21.45u) - VTM maakt een programma rond taal, waar gaan we dat schrijven? Bekijk ik uit nieuwsgierigheid, maar ik verwacht niks.
Big little lies (Canvas 22.15u) - tweede seizoen van deze hoogst interessante reeks. Twee afleveringen na elkaar.

Donderdag 03/09:
Opvoeden doe je zo (Vier 20.35u) - Pedro Elias dropt kinderen bij BV's om er een spelprogramma rond te brouwen.
Vanity plates (VTM2 20.35u) - hier wordt op zoek gegaan naar de mensen die een gepersonaliseerde nummerplaat voor hun auto aanvroegen. Zal goed zijn voor 1 keer denk ik.
Op de man af (één 20.40u) - Saartje Vandendriessche mag nog eens proberen bewijzen dat vrouwen fysiek evenveel aankunnen als mannen. Beginnen doet ze met mountainbiken tegen Bil Barberis.
Alloo bij de wegpolitie (VTM 21.45u) - dit ding is ook terug. Ik gruw gewoon van de interviewstijl van Luk Alloo.

Vrijdag 04/09:
The voice kids (VTM 20.35u) - we hadden nog de halve en hele finale te goed van deze reality.
Van Der Valk (één 20.40u) - Britse misdaadserie die zich in Amsterdam afspeelt? Ik begrijp het niet goed...
Temptation island USA (Vijf 21.35u) - door corona komt er gelukkig geen nieuw Vlaams seizoen, daarom schieten ze dit maar naar ons hoofd. *zucht*
Elle (NPO3 22.40u) - Paul Verhoeven draait een Franse thriller met Isabelle Huppert in de hoofdrol. Kon misgaan, maar is een verdomd goeie film geworden.

Death at a funeral (één 23.40u) - hilarische komedie rond de begrafenis van een pater familias. Ja, dat kan.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten