vrijdag 17 januari 2020

Kijktips week 17/01-24/01


De afgelopen week waren er geen kijktips wegens een veel te druk weekend (ook op vrijdagavond) en geen zin/energie om er mij aan te zetten...

Om het goed te maken, neem ik vandaag, vrijdag 17 januari, er nog bij.

Kijktips voor de komende week:

Vrijdag 17/01:
Deadpool (Q2 20.35u) - vloekend, vol geweld en oneindig grappig, dat is in mijn ogen Deadpool. Een aanrader in het superheldengenre.

Dirty dancing (Vijf 20.35u) - eerder deze week werd de inferieure remake op Zes getoond, maar Vijf komt met the real deal af. De ultieme blijven-hangen-film als hij passeert.
Cinderella (VTM 20.40u) - een van de eerste Disney live action remakes, maar toch wel één van de betere. Ik zie Lily James nu eenmaal graag bezig.

The green mile (VTM 22.45u) - zag ik pas voor de eerste keer in 2018 en maakte grote indruk. Een schitterende Stephen Kingverfilming.

Big eyes (één 23.20u) - een wat atypische Tim Burton, maar toch een biografische film met een hoek af: Margaret Keane maakte gewilde schilderijen en haar man deed ze af als de zijne. Zoals mannen doen.

Zaterdag 18/01:
The mummy (VTM 20.30u) - het vehikel met Tom Cruise dat unaniem werd afgekeurd. Ik vermeld het enkel voor de volledigheid.
Wie is de mol? (NPO1 30.30u) - startte al vorige zaterdag, maar je zal nog mee kunnen hoor. Enkel jammer dat de enige BN'er die ik kende (Anita Witzier) er meteen uit vloog...

Legally blonde (Vijf 20.35u) - Reese Witherspoon als Elle Woods, haar bekendste rol. En als komedie is de film een toppertje.
Born on the fourth of July (CAZ 20.40u) - Tom Cruise ging ook eens proberen om een Oscar te winnen. Hij geraakte niet verder dan een nominatie met dit veteranendrama.
Lady Macbeth (Canvas 22.20u) - voerde mijn film top 10 aan in 2018 en kan ik dus alleen maar aanbevelen!

Aanrader van de week!

2012 (Q2 22.40u) - weet je nog toen de wereld ging vergaan in 2012 omdat de Maya's ons eens goed wilden doen verschieten? Ze hebben er in 2009 een rampenfilm over gemaakt.

Zondag 19/01:
De leeuwenkoning (VTM 17.10u) - jammer van de Nederlandstalige versie, maar dit is zonder twijfel de BESTE Disneyfilm ooit - punt.

Over water (één 20.50u) - het tweede seizoen van dit snoozefest begon vorige week, maar je kan dit nog inhalen via VRTnu. 't Is misschien al duidelijk dat ik niet ga kijken...
Limitless (Q2 20.55u) - Bradley Cooper neemt pilletjes waardoor hij zijn verstand voor de volle 100% gaat gebruiken. Maar er zijn bijwerkingen...
Boogie nights (Zes 22.40u) - de seksindustrie in de jaren '70, het levert een mooi gefilmde film op. Spoiler: 't is een prothese.

Maandag 20/01:
Bad Boys II (Q2 20.35u) - nu het derde deel van de hand van "Jo! Putain! Motherfuckers!" in de zalen draait, moet de tweede film nog eens vertoond worden.
Apple Tree Yard (één 22.50u) - herhaling van deze minireeks die eerder al op Canvas werd vertoond. Schopte het tot in mijn schermoverzicht van 2017. Elke dag een aflevering.

Dinsdag 21/01:
Charlie's Angels (Q2 22.25u) - en ook hier geldt: de nieuwe bioscoopfilm draait weldra in de zalen, tijd om die van 2000 nog eens van onder het stof te halen.

Woensdag 22/01:
The social network (Q2 20.35u) - in mijn ervaring vinden alleen mannen dit een goeie film. Ik vond er dus niks aan...
Good omens (BBC2 22.00u) - vorige woensdag werd aangevangen met de verfilming van het gelijknamige boek van Neil Gaiman en Terry Pratchett. Ik heb gekeken en ben nu al fan. Ook te zien op Amazon Prime.

Donderdag 23/01:
Expeditie Robinson (Vier 20.35u) - 8 Vlamingen en 8 Nederlanders nemen het tegen elkaar op in deze uitputtingsslag. Er doet alvast een West-Vlaming aan mee die je langs geen kanten verstaat.
Chef (CAZ 20.40u) - charmant filmpje over een topchef die zichzelf opnieuw uitvindt met een foodtruck.

Vrijdag 24/01:
Lion (NPO3 20.25u) - staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige keer. Oscargenomineerd, maar dat wil niet altijd iets zeggen (en Nicole Kidman heeft weer een lelijke pruik op).
Eyes wide shut (Vijf 20.35u) - laatste film van Kubrick waarin Nicole Kidman toenmalig echtgenoot Tom Cruise compleet en totaal van het scherm speelt.

Miss Peregrine's home for peculiar children (VTM 20.40u) - eerlijk? Ik vond hier niet veel aan...
Fortitude (Canvas 23.05u) - derde seizoen al weer van deze serie waar ik nog geen minuut van gezien heb. 't Zal zijn fans wel hebben.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten