zaterdag 4 januari 2020

Kijktips week 04/01-10/01


En we zijn vertrokken met het nieuwe kijkjaar. De zenders gaan deze week compleet total loss met nieuwe programma's en ik krijg er nu al stress van... Wanneer moet ik dat allemaal bekijken?

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 04/01:
Pitch perfect 3 (VTM 20.25u) - echt wel de slechtste van de 3 films maar ik heb er mij mee geamuseerd.
The thing (CAZ 20.40u) - de klassieker van John Carpenter waarin een poolbasis kennismaakt met een vreselijk "ding".

1 jaar gratis (één 20.45u) - afvalquiz waarin de winnaar het nettojaarloon van de meest verdienende kandidaat cadeau krijgt. Het nieuwe was er voor mij wel af na 1 editie.
12 years a slave (Vitaya 22.15u) - Oscarvergaarder, gebaseerd op de echte dagboeken van Solomon Northup, vrij man die als slaaf verkocht werd.

Nebraska (Canvas 22.25u) - als je wil weten wat voor soort films Evelyne retesaai vindt: hier heb je een prima voorbeeld.
Split (Q2 22.30u) - deel twee uit de Unbreakabletrilogie van M. Night Shyamalan waarin James McAvoy een man speelt met maar liefst 23 persoonlijkheden en "the beast" wil naar buiten...

Zondag 05/01:
Look who's talking (VTM 15.15u) - de tweede film ooit die ik zonder ouderlijke begeleiding zag in de cinema. De pratende baby met stem van Bruce Willis blijft grappig.
The thing (CAZ 16.45u) - voor wie hem op zaterdag gemist heeft.

Saving private Ryan (CAZ 20.40u) - zou ik hem nu wél bekijken? (of op zijn minst opnemen?)

Maandag 06/01:
Ocean's eleven (Vier 20.35u) - de komende weken krijgen we deze films weer op ons bord.
Four weddings and a funeral (Vijf 20.35u) - ondertussen klassieker in het romantische genre. Wordt geprogrammeerd omdat Vijf de serie zal uitzenden.

100 dagen (één 21.30u) - er worden terug 10 jongeren gevolgd die nog 100 dagen middelbaar op de teller staan hebben. Was de vorige keer wel interessant.
Procureurs (Canvas 21.20u) - na de strafpleiters en de wetsdokters worden nu procureurs geïnterviewd door Gilles De Coster.
Dertigers (één 22.05u) - deze halve soap is terug met een tweede seizoen. En ook nu ga ik niet kijken.

Dinsdag 07/01:
Groeten uit (VTM 20.35u) - dit nostalgische programma is ook terug. De spits wordt afgebeten door Jean-Marie Pfaff en zijn Carmen.

Zie mij graag (één 20.40u) - nog zoiets dat ik maar een kwartier heb volgehouden. Het derde seizoen.
Brain man (Canvas 21.20u) - Otto-Jan Ham gaat op onderzoek uit: kunnen we de werking van onze hersenen verbeteren?

Boerenjaar (Vier 21.15u) - realityreeks waarin Vlaamse boerenfamilies gevolgd worden.

Woensdag 08/01:
De luizenmoeder (VTM 20.35u) - tweede seizoen van de Vlaamse verprutsing van de degelijke Nederlandse serie.
The lord of the rings: the fellowship of the ring (Vier 20.35u) - en ook deze filmtrilogie wordt de komende weken op ons losgelaten.
Grey's anatomy (Vijf 20.35u) - 16de seizoen al weer van deze ziekenhuisreeks.

The Golden Globe Awards 2020 (Zes 20.35u) - samenvatting van de Amerikaanse awardshow. Benieuwd wie er dingen zal winnen.


Op één (één 20.40u) - Kobe Ilsen gaat opnieuw op zoek naar hoe goed of slecht de Belgen scoren op wereldvlak.
Beste kijkers (VTM 21.10u) - blijft het ideale slaapmutsje voor mij, ondanks het vettige Antwerpse accent van Nathalie Meskens.
Gentbrugge (Canvas 21.20u) - Joris Hessels is verhuisd en wil zijn buren leren kennen in Gentbrugge. Ongetwijfeld een feelgoodprogramma.

Donderdag 09/01:
Star Trek: Discovery (Zes 20.35u) - nieuwe Star Trekreeks die al met 2 seizoenen op Netflix zit. Gaf mij heerlijke Star Trek kriebels. Drie afleveringen na elkaar.

Dark money (één 21.30u) - vierdelige BBC-reeks over een kindsterretje dat te maken krijgt met seksueel misbruik en de weerslag op zijn familie. Zag ik al op BBC en 't is niet slecht.
The sinner (Vitaya 22.15u) - thrillerserie met Jessica Biel waarin zij een brave huismoeder speelt die op een dag een man in het openbaar vermoordt. Waarom? Dat is de vraag.

Interview with the vampire (Zes 23.10u) - Tom Cruise en Brad Pitt als twee vampiers. Het werkte wonderwel.

Vrijdag 10/01:
Manchester by the sea (Canvas 21.20u) - Oscarbinnenhaler, maar ik heb problemen met het gedrag van Casey Affleck. Ga ik dan wel kijken?
Snowpiercer (VTM 22.55u) - schitterende dystopische film naar een niet zo schitterende strip. Kijken!

Batman & Robin (Vier 23.20u) - compleet uit de hand gelopen camp verfilming van de vleermuisman. Eigenlijk totaal niet goed.
Still Alice (één 23.25u) - is ondertussen al 2 keer op tv geweest en staat nog steeds onbekeken op mijn decoder...
Amour (NPO2 00.00u) - pakkende film over dementie en oudere liefde van de hand van Michael Haneke.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten