zondag 2 juni 2019

Mei wrap-up


Mijn leesgedrag van mei was compleet het tegenovergestelde van in april: ik las 10 items, maar nu waren dit 7 boeken en 3 strips.

Jawel, ik las 7 "echte" boeken. Daar moet wel bij verteld worden dat 4 daarvan niet over de 200 pagina's gingen en dat ik die telkens in 1 dag uitlas. Vier dagen ziek thuiszitten omdat je moet uitrusten laat dit namelijk toe.

En wonder boven wonder: ik had een schitterende leesmaand want elk boek kreeg van mij 4 sterren en eentje zelfs 5 - dat wordt dan ook mijn boek van de maand.

Vos 8 - George Saunders

Een (heel) klein maar héél fijn boekje. Ik raad het iedereen aan.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Onder de boeken die 4 sterren kregen, valt er toch een soort van hiërarchie te bespeuren. Dus van een hoge vier sterren naar een iets lagere vier sterren:

Hotel Savoy - Joseph Roth

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De verborgen geschiedenis - Donna Tartt

Mijn bespreking kan je hier lezen.

The silence of the girls - Pat Barker

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Grey sister - Mark Lawrence

HarperVoyager, 2018
409 p.
Niet vertaald

Dit was het laatste boek dat ik in mei uitlas en ik heb het niet op de blog besproken omdat het het tweede deel van een trilogie is en ik daarmee boek 1, Red sister, zou kunnen spoileren.

Laat ik gewoon zeggen dat er nog steeds stevig gevochten wordt, dat het ijs nog steeds alarmerend vordert en dat Nona gewoon een bad-ass van een personage is.

Deel drie ligt hier al klaar om gelezen te worden!

Verlichting - Stephen King

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Levenslessen van een kat - Jamie Shelman

BBNC, 2019
128 p.
Vertaald uit het Engels: Life lessons I learned from my cat

Dit is een klein boekje met per pagina een cartoon van kattengedrag dat we ook in ons dagelijks leven zouden kunnen toepassen.

Topper voor mij was deze:

Mijn introverte hartje kon niet blijer zijn.

Ook op stripvlak was het een redelijke maand want de drie strips die ik las kregen allemaal 3 sterren. Wat gewoon ok is.

Alles wat ik las in mei.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten