zaterdag 29 juni 2019

Kijktips week 29/06-05/07


Heet, heter, heetst... Dat was het enkele dagen de afgelopen week en ook dit weekend belooft niet veel goeds...

Een heel weekend platte rust dus in een schaduwdonker huis want alles moet potdicht toe gehouden worden.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 29/06:
De leeuwenkoning (VTM 17.10u) - de "live action" versie (met computers gemaakt...) komt binnenkort in de bioscoopzalen. Tijd voor het origineel. Jammer van de Vlaams/Nederlandse versie.

The dark knight rises (Vier 20.25u) - derde Batmanfilm met Christian Bale. Vond ik maar zo zo.
Love actually (Vitaya 20.25u) - 35° buiten en een Kerstfilm op tv? Zo weten we ook eens hoe ze zich in Australië voelen met Kerstmis...

Inside out (VTM 20.30u) - wat gebeurt er in onze hoofden als we dingen meemaken? Deze Disneyfilm toont het in geuren en kleuren. Kijktip!

Ghost (één 21.20u) - de ultieme romantische film over de grenzen van de dood heen.
Suffragette (NPO2 22.0u) - vrouwenstemrecht in Groot-Britannië, het kwam er niet zomaar... Aangrijpend drama.

Dennis van Rita (Vitaya 22.45u) - Vlaamse film met een vroege rol van Matthias Schoenaerts en vooral een gigalelijke pruik voor Els Dottermans...
Thelma & Louise (Vier 23.30u) - twee vrouwen breken los van hun droevige bestaan en gaan op roadtrip. Woman power uit 1991.

Zondag 30/06:
Rise of the planet of the apes (VTM 20.40u) - nee, hier kijk ik niet meer naar... Ik heb mij vorig jaar laten vangen en ik wil die uren van mijn leven terug.
Killing Eve (NPO3 21.55u) - voor wie het niet ziet/zag zitten om op BBC te kijken: NPO zendt ook het tweede seizoen uit vanaf vandaag!

The butterfly effect (Zes 22.35u) - vorige week nog op Vier, nu herkansing op Zes.

Maandag 01/07:
Vikings (Q2 20.35u) - vijfde seizoen van deze "historische" reeks. Ik stopte al met kijken in seizoen 3...
City of angels (Vijf 20.35u) - romantisch drama waarin Nicolas Cage een engel speelt die verliefd wordt op mens Meg Ryan (waar zit die de dag van vandaag trouwens?).

Dinsdag 02/07:
Ex machina (Q2 20.35u) - een jonge programmeur wordt uitgenodigd bij zijn baas en moet daar bepalen of een robot die deze ontwikkeld heeft kan doorgaan voor mens.
Aanrader van de week!


Legion (Fox 21.00u) - derde seizoen van deze compleet geflipte sf-reeks. Ik kijk er al naar uit!

The dark knight rises (Zes 22.55u) - gemist op Vier op zaterdag? Herkansing op Zes.

Woensdag 03/07:
The lovely bones (Vitaya 20.40u) - het boek staat al meer dan 10 jaar ongelezen in mijn kast, maar de film mag er best zijn.

Hitch (VTM 22.35u) - Will Smith als matchmaker voor hopeloze gevallen. De film werkt wonderwel.
Trauma (Canvas 22.45u) - driedelige serie over een vader wiens zoon sterft en hij steekt het op de chirurg die hem had moeten redden. Ga ik niet naar kijken, ik krijg de kriebels van geschifte ouders.

Donderdag 04/07:
The birds (CAZ 23.15u) - Hitchcockfilm waarin een onnozele vrouw achter een man aan gaat die ze 1 keer ontmoet heeft en ze wordt ook nog aangevallen door vogels. Ik was niet meteen onder de indruk.

Vrijdag 05/07:
The big sick (Canvas 21.20u) - Kumail Nanjiani bewerkte het verhaal van hoe hij zijn vrouw leerde kennen tot een film. Ik had er wat meer van verwacht...
Bridget Jones's diary (VTM 21.40u) - jarenlang was dit de film waar ik mij aan kon spiegelen - nog steeds trouwens. Kijken!

True romance (één 23.35u) - ook deze film, met scenario van Quentin Tarantino, staat al jaren onbekeken in mijn kast. Foei voor mij.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten