zaterdag 1 september 2018

Augustus wrap up


Wie hier deze maand meegelezen heeft, weet dat augustus bij mij in het teken van Stephen King stond.

Van deze auteur verslond ik ver alles in mijn tienerjaren, maar daarna was het een paar jaar niks met King. De ongelezen Kingboeken bleven zich opstapelen in mijn boekenkast en de tijd werd rijp om er eens iets aan te doen.

En toen vond ik Becky M. op youtube die elk jaar augustus uitroept tot Stephen King reading month. Ik had nu niets meer in mijn weg, zeker omdat ik vanaf 11 augustus drie weken vakantie had.

Ik las (bijna) 5 boeken, goed voor een totaal van 1976 bladzijden.

De sterren die uitgedeeld werden varieerden van 4 tot 2.5. Er zat dus ook een stinkerdje bij. Ik deelde drie keer vier sterren uit, maar ook daar zat verschil op en daardoor wordt het boek van de maand:

De ontvoering

Dit vroege werk van King, na 35 jaar "teruggevonden", herwerkt en toch uitgegeven, was het beste dat ik onder ogen kreeg.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Nog vier sterren:

Wisseling van de wacht

Mijn bespreking kan je hier lezen.

1922

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De rest van wat ik las (buiten dat stinkerdje), kreeg 3.5 sterren:

De eerlijke vinder


Mijn bespreking kan je hier lezen.

De buitenstaander

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De laatste 3.5 sterren werd samen met het verhaal dat slechts 2.5 van mij kreeg besproken:

De verlenging (3.5)
Grote Trucker (2.5)

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Enkel het laatste verhaal uit Aardedonker zonder sterren las ik niet. Hopelijk komt dat er in september nog van, maar ik heb eerlijk gezegd mijn portie Stephen King gehad voor dit jaar. :)

Naast deze vijf boeken las ik ook nog 5 trade paperbacks, kwestie van ook die stapel wat te verkleinen.

Tijdens de booktubeathon (ja, die was er ook nog begin augustus) las ik 4 exemplaren van Lumberjanes, waarvan drie in augustus:

Deze werden vooral gelezen om aan mijn 7 boeken te geraken die week en dat lukte dan ook.

Lumberjanes is een stripreeks gericht op kinderen (én wordt binnenkort vertaald naar het Nederlands!) en dat merk je er ook aan: brave verhaaltjes van meisjes die stoer zijn en allerlei mythische wezens ontmoeten in de bossen rond hun zomerkamp. Maar het is echt een leuke reeks die ik iedereen wil aanraden.

Elk deel kreeg drie sterren.

Op het eind van de maand kreeg ik er ook nog de eerste twee delen van de nieuwe reboot van Batwoman tussengeperst:

Dit is heel andere koek dan Lumberjanes en helemaal op volwassenen gericht.

Batwoman kreeg, net als Wonder Woman, haar eigen reeks in de Rebirthcyclus van DC. Het verhaal gaat wel verder op de gebeurtenissen uit de Batwomanreeks uit de New 52 (de vorige cyclus van DC).

Kate Kane (haar echte naam) wil de organisatie die zichzelf The many arms of death noemt, uitschakelen en moet daarvoor afrekenen met demonen uit haar eigen verleden.

Dit is met momenten prachtig getekend (hoewel het de eerste trades van Batwoman New 52 niet evenaart, die waren briljant) en daarnaast spannend en interessant genoeg om te blijven lezen.

Deel 1 kreeg vier sterren van mij, het tweede 3.

Alles wat ik las in augustus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten