zaterdag 15 september 2018

Kijktips week 15/09-21/09


De afgelopen week een beetje slecht nieuws gekregen: vanaf 1 oktober verdwijnt de zender Food Network uit het aanbod van Proximus. We zullen ons in het vervolg moeten tevreden stellen met Njam! in het aanbod - maar dat is niet hetzelfde!

Food Network is een zender waar ik het gevoel had dat ik altijd bij terecht kon. Geen andere programma's op tv? Op Food Network was er altijd iets interessants te zien.

Gedaan dus met Chopped, Diners drive-ins and dives, Pioneer woman, Siba's table, Paul Hollywood city bakes etc... Echt, daar was áltijd iets interessants te zien.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 15/09:
Captain America: the winter soldier (Vier 20.05u) - tweede Captain Americafilm. Een aanrader.

Me before you (Vijf 20.30u) - wordt bestempeld als de "nieuwe Notebook". Komt meteen in de absoluut-niet-bekijken-hoek dan bij mij.
The Truman show (CAZ 20.40u) - voor goeie films in het weekend, moet je bij CAZ zijn. Heerlijke film met Jim Carrey.

Mission: impossible III (één 21.20u) - derde MI-film en ik ben nog nooit zo bang geweest van een personage als van Philip Seymour Hoffmans Owen Davian.
Working girl (Vitaya 22.15u) - eighties komedie over de werkende medemens. Alleen al voor de soundtrack van Carly Simon zou je kijken!

Torn curtain (CAZ 22.25u) - spionagethriller van de hand van Alfred Hitchcock. Julie Andrews doet ook mee.
Kill Bill: vol. 1 (NPO3 22.25u) - eerste helft van Tarantino's meesterwerk. Moet ik dringend nog eens herbekijken (nadat ik alles wat ik nog niet gezien heb, heb bekeken).

The purge (Q2 22.30u) - één keer per jaar is er een nacht waarin alle misdaad geoorloofd is. Spannende thriller - dit is echt geen horror, zoals in de tv-gids vermeld staat.

Zondag 16/09:
Rituals (Canvas 21.05u) - deze Britse documentairereeks komt wat in het vaarwater van Lieve Blancquaerts Last days. Maar zal daarom niet minder slecht zijn.
Calvary (CAZ 22.55u) - een Ierse priester krijgt in de biechtstoel te horen dat hij nog één week te leven heeft voor hij vermoord wordt. Wat doet dat met een mens?

Dinsdag 18/09:
Make Belgium great again (VTM 20.35u) - Frances Lefebure krijgt haar eigen programma: van België een beter land maken maar wel de meest misplaatste titel van een programma ooit hebben.
The witches of Eastwick (Zes 20.35u) - Jack Nicholson speelt letterlijk de duivel die drie vrouwen tegelijk verleidt.

Jong geweld (VTM 21.40u) - kinderen van BV's worden uit hun cocon gehaald en worden geconfronteerd met kinderen die heel wat slechter af zijn dan zij. Evi Hanssen begeleidt de boel.
Daylight (VTM 22.45u) - best te pruimen rampenfilm met Sylvester Stallone die in een tunnel komt vast te zitten.

Woensdag 19/09:
The Emmy Awards 2018 (Zes 20.35u) - verslag van de uitreiking van de Emmy's op 17/09. Altijd leuk zo'n awardshow, zo tussen de saaie stukken door.



Donderdag 20/09:
The firm (Vitaya 20.40u) - verfilming van een John Grishamboek. Met Tom Cruise. Enkel bekijkbaar als je fan bent van die twee. Ben ik niet.
Shallow Hal (CAZ 20.40u) - Jack Black die eens niet op mijn zenuwen werkt, waar gaan we dat schrijven? Hij wordt vervloekt en ziet enkel nog de "binnenkant" van mensen. Vandaar Gwyneth Paltrow in een fatsuit.

Vrijdag 21/09:
Pirates of the Caribbean: the curse of the Black Pearl (Vier 20.35u) - eerste Piratesfilm, maar wie heeft dit nu nog niet gezien?
De hel van Tanger (CAZ 20.40u) - als je het over goeie Vlaamse films wil hebben, staat deze wel bovenaan te blinken bij mij.

Donnie Brasco (Canvas 21.20u) - gangsterfilms en ik, 't zal nooit iets worden... Ik wil het wel proberen, maar 't zal niks zijn, vrees ik.
Prisoners (NPO3 22.25u) - hoe deze oersaaie film ooit gemaakt werd, 't is mij een raadsel... Absoluut te mijden.
The usual suspects (VTM 23.30u) - misdaadthriller en break-out rol voor Kevin Spacey. We weten allemaal waar hem dat gebracht heeft...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten