zaterdag 29 september 2018

Kijktips week 29/09-05/10


Toeme toch, heb ik gewoon gemist dat ze op BBC1 al enkele weken Killing Eve aan het uitzenden zijn, dé reeks die je moet gezien hebben nu en waar ik al maanden naar uitkijk...

Gelukkig heb ik de eerste twee afleveringen nog via via kunnen bekijken, zodat ik klaar kan zitten voor aflevering 3 vanavond.

Oh ja, NPO heeft ook al laten weten dat ze de serie zullen uitzenden. Bericht volgt.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 29/09:
Man of steel (Vier 20.25u) - voorlopig laatste nieuwe incarnatie (Henry Cavill wil blijkbaar stoppen) van de vliegende reporter.
Deadpool (Q2 20.35u) - stond op nummer 1 bij mijn bioscoopfilms van 2016. Brutaal, grof en vuilgebekt, and I liked it.

Rig 45 (Canvas 20.35u) - nieuwe Zweedse thrillerserie. Moord op een booreiland. Twee afleveringen na elkaar.
Still Alice (één 21.15u) - vroegdementie en dat bij een briljante universiteitsprofessor. Het lot kan hard zijn. Wil ik al lang bekijken, maar is er nog niet van gekomen.

Dirty dancing (VTM 21.35u) - hoeveel keer heb ik die nu niet al gezien (meestal in stukken en brokken)? Als ik er op val, blijf ik gewoon kijken. De nostalgie!

Killing Eve (BBC1 22.25u) - derde aflevering van deze reeks, ik heb alvast van de eerste twee genoten!

Son of Saul (Canvas 22.30u) - won bakken prijzen, maar is gewoon een saaie film (dat hij de Oscar voor beste buitenlandse film won, is enkel omdat het over de Holocaust gaat en zegt niets over de kwaliteit).
Predators (Q2 22.40u) - blijkbaar inferieur vervolg op Predator. Staat al sinds de laatste vertoning onbekeken op mijn decoder.

Zondag 30/09:
Beethoven's 3rd (VTM 15.10u) - al derde film over de beroemdste Sint Bernard ter wereld. Enkel voor de kindjes.
Beestig (VTM 18.20u) - nieuw dierenprogramma waarbij een dierenarts langsgaat bij BV's en hun dieren.
Babylon Berlin (ARD 20.15u) - dé nieuwe Duitse seriesensatie, eindelijk op de gewone tv te zien (daarvoor ook al via betaalkanalen). Drie afleveringen, donderdag de volgende drie.

Swiss army man (CAZ 22.55u) - scoorde heel hoog op mijn thuis bekeken lijst van 2017. Aanrader!

Maandag 01/10:
Will & Grace (Q2 19.40u) - nieuw negende seizoen van deze sitcom. Werd al op TLC uitgezonden en gaf ik na 6 aflevering op wegens dodelijk saai.
The big bang theory (Q2 20.10u) - elfde seizoen van deze sitcom. Wil ik nog wel uitzitten hoewel het beste er nu wel van af is...

Dinsdag 02/10:
World war Z (CAZ 20.40u) - degelijke zombiefilm, als je over het messiascomplex van Brad Pitt kan kijken.

The prestige (Vier 23.00u) - twee negentiende eeuwse goochelaars proberen elkaar de loef af te steken. Best vermakelijke film.

Woensdag 03/10:
Robin Hood: prince of thieves (Zes 20.35u) - maakt niet uit dat Robin hier Amerikaans spreekt, dit is pure ninetiesnostalgie!

Donderdag 04/10:
Babylon Berlin (ARD 20.15u) - de volgende drie afleveringen, vanaf volgende donderdag 2 afleveringen na elkaar.

Vrijdag 05/10:
Ex machina (Q2 20.35u) - als je vanavond naar 1 film kijkt, laat het deze zijn! Meer dan een aanrader!

National treasure: book of secrets (Vier 20.35u) - vervolg op National treasure en echt een guilty pleasure voor mij.
Frits & Freddy (CAZ 20.40u) - echt, hier ben je gewoon 2 uur van je leven mee kwijt.
King of the Belgians (Canvas 22.00u) - kreeg enkele prijzen in het buitenland, maar kon mij niet overtuigen als film.
Brimstone (NPO3 22.05u) - western van de hand van een Nederlander met ook wat bekend Nederlands volk in de cast. Maar 't is in het Engels hoor en ook één van de beste (en meteen verontrustendste) westerns die ik al gezien heb...

Twister (één 23.30u) - film over tornadojagers. Vooral de vliegende koe blijft bij.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten