zaterdag 22 september 2018

Kijktips week 22/09-28/09


't Is niet van mijn gewoonte, maar ik ga hier toch een beetje promo voeren: afgelopen dinsdag kregen we de eerste aflevering van Make Belgium great again (ik blijf het een oerstomme titel vinden) voorgeschoteld en daarin kwam het pleidooi om je als orgaandonor te laten registreren. Dat heb ik meteen de dag erna gedaan op het gemeentehuis.

Maar om dit tot een totaal succes te maken zijn de meeste gemeentehuizen in Vlaanderen deze zondag (23/09) open enkel en alleen om mensen de kans te geven zich te registreren.

Heb je dit nog niet gedaan? Richting gemeentehuis morgen! Het duurt echt geen 5 minuten en je helpt er mensen mee eens je die dingen toch niet meer nodig hebt.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 22/09:
Pulp fiction (CAZ 20.40u) - ik blijf het zeggen, 't is nog altijd niet veranderd: ik heb deze film nog nooit helemaal gezien (en heb hem op dvd!). Vanavond komt daar geen verandering in, want ik ben niet thuis.

Legends of the fall (één 21.20u) - puur eighties gezwijmel met Brad Pitt als peperkoeken cowboy.
Coyote ugly (VTM 21.40u) - heerlijke film met heel wat girlpowervibes.

Kill Bill: vol. 2 (NPO3 22.05u) - na deel 1 vorige week, moest natuurlijk deel 2 volgen. Kijken!

The mummy (Q2 22.35u) - een soort van Indiana Jones rip off, maar Brendan Fraser is grappig en Rachel Weisz met momenten ook.

Personal shopper (Canvas 22.55u) - dit is zowat de eerste keer dat ik het idee kreeg dat Kristen Stewart toch een pakje kon acteren. Kijken!

The usual suspects (VTM 23.35u) - die stond eigenlijk gisteren al op het programma, vreemd. Blijft een kijktip.

Zondag 23/09:
The karate kid III (VTM 14.45u) - naast het geld, zie ik geen enkele reden om nog een vervolg te maken. Voor de liefhebbers.

Maandag 24/09:
Along came Polly (Vitaya 20.40u) - komedie met Jennifer Aniston en Ben Stiller. Best te pruimen.
Mr. Robot (CAZ 22.30u) - herhaling van het eerste seizoen van deze reeks. Ik stopte met kijken na zo'n 4 afleveringen, maar blijkbaar zijn er wel fans.

Dinsdag 25/09:
13 (Q2 20.35u) - Amerikaanse remake van de Georgische film 13 tzameti. Omdat Jason Statham in de Amerikaanse versie meedoet, raad ik sterk aan om het origineel te bekijken.
Look who's talking (Zes 20.35u) - pratende baby's, het blijft leuk (maar enkel als het in hun hoofdje gebeurt, niet in het echt).
This is the end (Q2 22.25u) - compleet onnozele komedie over het einde van de wereld. Maar Emma Watson doet mee!

Woensdag 26/09:
The Bourne ultimatum (Q2 20.35u) - derde en laatste Bournefilm met Matt Damon. Ik heb die nog niet gezien, misschien het proberen waard.

Escape from New York (CAZ 20.40u) - zelf zag ik die pas voor de eerste keer vorige keer dat hij op CAZ getoond werd. Sciencefiction uit de eighties, je moet er voor zijn en ik vond het best te pruimen.

Donderdag 27/09:
Secret in their eyes (Vitaya 20.40u) - waarom moeten ze in Hollywood altijd inferieure remakes maken? Kijk toch gewoon naar El secreto de sus ojos!
Jan Jaap van der Wal zaalshow 'Schoon' (Canvas 23.05u) - JJ van der Wal mag nu het mooi weer maken in De Ideale Wereld, maar hij maakte ook een zaalshow over zijn ervaringen met België. Benieuwd wat hij te vertellen heeft.

Vrijdag 28/09:
Noah (Vier 20.35u) - complete whitewashing van het Noach-verhaal uit de bijbel. Wel spectaculair.
SM rechter (CAZ 20.40u) - Vlaamse film naar een waargebeurd verhaal. Maar wie interesseert zich hier nu nog voor?
Woman in gold (Canvas 21.20u) - een rijke madam probeert haar schilderijen terug te krijgen na WOII. Helen Mirren speelt de hoofdrol. Die film staat al meer dan een jaar onbekeken op mijn decoder - misschien het moment?

The ninth gate (één 23.30u) - onding uit de koker van Roman Polanski. Te mijden en niet alleen omdat het een regisseur met een vettig randje is.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten