maandag 30 november 2020

November wrap up

In november nam ik 10 dingen tot mij: 4 boeken en 6 strips.

En ik las ook nog een boek van meer dan 800 bladzijden voor de helft uit (de hoop bestond eventjes om het nog uit te krijgen voor het einde van de maand, maar ik had het even gehad met dat boek...).

Uit die 10 gelezen items kan ik een boek van de maand halen:

The long way to a small, angry planet - Becky Chambers

Dit eerste deel van een trilogie (met ook nog een vierde boek blijkbaar) verraste mij van begin tot eind. Ik had er al heel veel goeie dingen over gehoord, maar daardoor duwde ik het lezen van dit boek steeds maar voor mij uit. Dom, dom, dom.

Ga ik de rest van de trilogie dit jaar nog lezen? We zullen zien.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Er was zelfs een non-fictieboek dat van mij vier sterren kreeg:

The original soundtrack - Robin Broos

Een boek over filmmuziek, hoe kon ik anders dan dit in mijn hart sluiten?

Mijn bespreking kan je hier lezen.

3.5 sterren waren voorbehouden voor een prachtig vormgegeven hervertelling van een sprookje:

The sleeper and the spindle - Neil Gaiman

Mijn bespreking kan je hier lezen.

En er moest natuurlijk ook een stinker van een boek bij zitten:

De therapie - Sebastian Fitzek

Van een serieuze ontgoocheling gesproken.
Het boek en zijn ongelezen broertje werden al uit mijn huis verwijderd.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Qua strips had ik ook een viersterrenalbum te pakken:

Het rijk (Keizerin Charlotte, 2) - Fabien Nury, Matthieu Bonhomme

Blloan, 2020
73p.
Vertaald uit het Frans: L'empire


In deze historische reeks, getekend op een jaren 70-manier - maar in a good way - volgen we de lotgevallen van Prinses Charlotte van Belgiƫ die in dit album met haar man Maximiliaan in Mexico terechtkomt als de keizerlijke vorsten van dit nieuwe rijk.

We weten allemaal dat Charlotte op het eind zo zot als een deur werd, maar zo ver zijn we nog niet. Hier zien we hoe ze excelleert als keizerin van het door guerilla's geplaagde Mexico, in afwezigheid van haar liederlijke echtgenoot die liever de lokale vrouwtjes ontdekt dan zijn nieuwe thuisland.

Een aanrader van een reeks.
Alles wat ik las in november.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten