zaterdag 7 november 2020

Kijktips week 07/11-13/11

Heuglijk nieuws deze week want op BBC zenden ze vanaf zondag het tweede seizoen van de schitterende reeks His dark materials uit!

Meer dan een lichtpunt in deze donkere tijden voor mij.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 07/11:
Jumanji (VTM3 18.25u) - Robin Williams in de originele Jumanjifilm. Al is het maar voor de nostalgie: kijken.
The heat (VTM2 20.25u) - superonnozele flikkenkomedie met Sandra Bullock en Melissa McCarthy. Ik heb wel hier en daar gelachen.
Avengers: infinity war (VTM3 20.30u) - eerste helft van de oorlog van de Avengers tegen Thanos. Letterlijk iedereen uit de voorgaande films duikt er in op.
The color purple (één 21.30u) - prachtige boekverfilming van Steven Spielberg (hij had toen die Oscar moeten krijgen) met Whoopi Goldberg als de onfortuinlijke Celie.

Phantom thread (VTM 00.15u) - werd nog maar onlangs op Canvas uitgezonden en staat dus nog onbekeken op mijn decoder.

Zondag 08/11:
Harry Potter and the deathly hallows part 1 (Zes 17.50u) - we zijn er ver door, film 7 van de HP-films.
X-Men: days of future past (VTM3 20.35u) - X-Men en tijdreizen. Tot niemand er kop noch staart aan krijgt.
The jewel of the Nile (VTM4 20.40u) - vervolg op Romancing the stone (favoriet!). Minder iconisch, maar nog steeds hilarisch met momenten.
His dark materials (BBC1 21.10u) - eindelijk is deze serie terug. Elke zondagavond mijn warm dekentje in het universum van Philip Pullman (Egon is mijn daemon).

Maandag 09/11:
Divergent (VTM3 20.40u) - deze eerste film in de reeks was nog ok (zoals het boek), daarna ging het bergaf (zoals de boeken).

Woensdag 11/11:
Over 5 jaar (één 20.40u) - Wim De Vilder interviewde vijf jaar geleden wat BV's en confronteert hen nu met hun uitspraken.
The aviator (VTM3 22.35u) - beetje te lang uitgesponnen biopic van Martin Scorsese over Howard Hughes. Maar Leo had hier al zijn Oscar moeten krijgen.

Vrijdag 13/11:
Spotlight (Canvas 21.20u) - vorige week nog op NPO, nu al op Canvas. Staat dus nog onbekeken op mijn decoder.

Wild hogs (VTM3 22.30u) - onnozele film over een aantal mannen in hun midlifecrisis. 
Silver linings playbook (NPO3 22.40u) - ik weet dat die film bakken prijzen gekregen heeft, maar ik vond er niks aan...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten