zaterdag 14 november 2020

Kijktips week 14/11-20/11

Ik zit vandaag aan dag 4 van mijn zelfopgelegde lockdown (hoe minder mensen ik moet zien, hoe beter) en dan verliest een mens wel eens de tijd/dag uit het oog...

Vandaar dus het nogal laattijdige uur (maar niet dag) van dit tv-weekoverzicht.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 14/11:
The revenant (Vier 20.25u) - kijk, ik ben een grote Leofan, maar dit hield ik maar een kwartier vol. Niet mijn ding. Maar hij heeft er wel - eindelijk! - zijn Oscar voor gekregen.
The valhalla murders (Canvas 20.35u) - nieuwe IJslandse misdaadserie. Twee afleveringen na elkaar. En naar deze ga ik misschien wel eens kijken.

Je zou denken dat dit op Netflix te vinden is, maar nee.
Slumdog millionaire (één 21.20u) - zoetsappig verhaal van een armeluis die meedoet aan een tv-show om zo miljoenen te winnen. Toevallig weet hij de antwoorden door wat hij in zijn leven al meemaakte. Versta mij niet verkeerd, dit is pure feelgood.
Footloose (VTM 21.45u) - Kevin Bacon danst de beentjes vanonder zijn lijf in deze klassieker van een dansfilm.

Morgan (VTM4 22.30u) - best wel onderhoudende SF-film over een in een labo gekweekt wezen dat al dan niet in leven zou mogen blijven. Ik zag dingen al van mijlen ver aankomen. Mij toch geamuseerd.

Zondag 15/11:
The golden compass (Zes 20.35u) - nu het tweede seizoen van His dark materials loopt op BBC1, krijgen we deze nog eens gepresenteerd. De serie komt bij vergelijk als beste uit de bus.
Vele hemels boven de zevende (één 20.40u) - verfilming van een boek dat van mij eerst 5 sterren kreeg en na een tweede lezing nog 3. De film zette ik al na een half uur af. Ik kon het stemgekras van het hoofdpersonage niet meer aan.
La grande vadrouille (VTM4 20.40u) - al zoveelste uitzending van deze Franse oorlogskomedie. Maar het is wel een goeie.
When Harry met Sally (Zes 22.40u) - 31 jaar oud al, maar nog steeds een van de beste romantische komedies die er zijn.

Maandag 16/11:
Insurgent (VTM3 20.40u) - tweede Divergentfilm. Doe gewoon geen moeite.

Dinsdag 17/11:
Eyes wide shut (Zes 20.35u) - laatste Kubrickfilm en een meesterwerk. Zie ook hoe Nicole Kidman non-talent Tom Cruise helemaal naar huis speelt.

Vrijdag 20/11:
Hugo (Vier 20.35u) - Scorsese maakt een kinderfilm. En hij deed dat sprookjesachtig goed.

The voice senior (VTM 20.40u) - de volgende zangwedstrijd waar ik mij in kan verliezen. Werd al een hele tijd geleden opgenomen, dus geen coronagedoe.
I, robot (VTM3 20.40u) - Will Smith moet op zoek naar een moorddadig robot. Of is die machine onschuldig?
The miniaturist (één 22.15u) - herhaling van deze mini-serie die bol staat van voorspelbaarheden.
The guilty (NPO3 22.35u) - een man in een kamer met een telefoon, meer is deze film niet. Maar spannend!!

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten