zaterdag 21 november 2020

Kijktips week 21/11-27/11

Nu we het einde van het jaar naderen, wordt er al druppelsgewijs uitgepakt met kerstfilms op sommige zenders.

In mijn overzicht krijgen die een KERST na de titel, zodat liefhebbers meteen weten waar naartoe.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 21/11:
Sinterklaas en de wakkere nachten (één 14.00u) - laatste wapenfeit van Jan Decleir als de échte Sinterklaas (Wim Opbrouck is het toch niet...).
A monster calls (VTM 14.30u) - hier had ik zoveel meer van verwacht, maar het boek is zoals dikwijls beter dan de film.
Guardians of the galaxy (Vier 20.25u) - zonder twijfel de leukste films uit het MCU, dit is de eerste.

Good Will Hunting (één 21.25u) - Matt Damon lost wiskunderaadsels op en Robin Williams is zijn therapeut.
Mona Lisa smile (VTM2 22.45u) - Julia Roberts en een horde jonge aspirerende actrices doen hun best in dit licht feministisch filmpje.

Zondag 22/11:
Down the road (één 20.00u) - Dieter Coppens trekt er terug op uit met de deelnemers van het eerste seizoen. Deze keer reizen ze naar het hoge noorden.
Spiderman: homecoming (VTM3 20.35u) - ik heb altijd al de Spidermanfilms gehaat, maar voor die met Tom Holland wil ik nog een uitzondering maken. Best bekijkbaar dus.
The great train robbery (VTM4 20.40u) - staat nog onbekeken van de vorige keer op mijn decoder. Sean Connery als treinrover.
Black-out (één 20.50u) - nieuwe "prestigieuze" reeks - ik heb altijd enorme twijfels als ik dat woord zie verschijnen - op zondagavond. Hopelijk hou ik het deze keer vol. 

Maandag 23/11:
Cupido ofzo (VTM 20.40u) - Karen Damen en Ruth Beeckmans doen The undateables. Ik vrees het ergste...
Allegiant (VTM3 20.40u) - en hier is het derde en laatste deel van deze trilogie. Of niet: deel twee van film drie werd nooit gemaakt. Genoeg reden om niet te kijken.

Dinsdag 24/11:
Ja, chef! (Vier 20.35u) - na de patsers van de balie, is het nu aan de patsers uit de keuken op Vier. Ik ga niet kijken naar die toxic masculinity.
Girlfriends of Christmas past (CAZ2 20.40u) - KERST.
Down the road (NPO3 21.15u) - ook in Nederland hebben ze Dieter Coppens ontdekt. Het nieuwe seizoen, twee dagen na de Vlaamse première.
Vijf jaar hier (Canvas 21.20u) - Phara de Aguirre volgde 18 mensen die in 2015 asiel aanvroegen in België. Wat is er van hen geworden?

Woensdag 25/11:
RIP 2020 (VTM 20.40u) - "humoristisch" jaaroverzicht vanuit de lege stadschouwburg van Mechelen. Willen we de ellende van het afgelopen jaar herbeleven?

Donderdag 26/11:
Jumanji (VTM4 20.40u) - gaan ze die nu elke week spelen?

Vrijdag 27/11:
Raiders of the lost ark (Vier 20.35u) - en we zijn weer vertrokken met deze filmreeks op vier.

Beautiful boy (Canvas 21.20u) - Timotei speelt een drugsverslaafde die zijn ogen niet kan opendoen. Ik was niet onder de indruk met andere woorden...
American beauty (Vier 22.50u) - won bakken Oscars, waaronder beste acteur voor Kevin Spacey. Goeie film, maar mogen we hier eigenlijk nog naar kijken?

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten