zaterdag 24 oktober 2020

Kijktips week 24/10-30/10

Lichtpuntje in deze donkere dagen: Bake off Vlaanderen is terug vanaf woensdag!!

Ja, ik kijk telkens uit naar deze onnozele bakwedstrijd op Vier, het maakt een avond wat lichter.

Daarnaast worden er ook al heel wat Halloweenfilms geprogrammeerd in aanloop van het weekend, die vind je in het overzicht met de aanduiding Halloween.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 24/10:
A wrinkle in time (VTM 15.00u) - de trailer van deze film werd in onze bioscopen getoond, maar Disney besliste ineens om die niet bij ons uit te brengen. Ook niet op dvd. Ik vrees het ergste.

Ready player one (Vier 20.25u) - nee, dit was het toch niet. Middelmatige verfilming (met zoveel ergernissen van mijn kant...) van een briljant boek.
The mummy (VTM 20.30u) - compleet overbodige mummiefilm met Tom Cruise. Niet kijken, je gaat het je beklagen achteraf.
John Wick (VTM3 20.30u) - kijk, ik heb het geprobeerd, maar kon dit echt niet aan. Het zal zijn fans wel hebben...
Cardinal (Canvas 20.35u) - vierde seizoen al weer van deze Canadese reeks. Nog geen minuut van gezien. Twee afleveringen na elkaar.
The bodyguard (Vijf 21.30u) - romantische ninetiesfilm met Kevin Costner en Whitney Houston. Vooral de soundtrack is fantastisch!

Top gun (VTM2 22.20u) - nog eens Tom Cruise vanavond. Nu toen hij nog geen megalomane zot was.

Zondag 25/10:
Harry Potter and the Order of the Phoenix (Zes 18.05u) - vijfde HP-film.
Eragon (VTM3 18.40u) - eerste en laatste verfilming van deze boekenreeks. De pratende draak was anders wel leuk.
Thor (VTM3 20.35u) - eerste Thorfilm en nog een serieuze.
Braveheart (Zes 20.35u) - Mel Gibson speelt Schotse bevrijdingsstrijder William Wallace. Wil je geloven dat ik deze film nog nooit gezien heb?

Maandag 26/10:
The boy (Zes 20.35u) - Halloween Maggie van The walking dead speelt in een horrorfilm met een pop.
Independence day (VTM3 20.40u) - na de inferieure sequel een tijdje terug, hier dan de goeie: zag ik 2x in de cinema, zegt dus al genoeg.

Gothika (VTM 4 20.40u) - Halloween Halle Berry wordt een beetje zot.
Wolves at the door (Zes 22.30u) - Halloween 
Winteruur (Canvas 23.25u) - Wim Helsen is terug met zijn dagelijkse 10 minuutjes literatuur. Ideaal als slaapmutsje.

Dinsdag 27/10:
Before I wake (Zes 23.45u) - Halloween

Woensdag 28/10:
Bake off Vlaanderen (Vier 20.35u) - ja, 't is een onnozele bakwedstrijd, maar ik word er warm vanbinnen van...

Final destination 5 (Zes 20.35u) - 
Halloween geen idee waarom ze nu nummer 5 uitzenden en later nog nummer 2.
Mean girls (VTM3 20.40u) - leuke tienerkomedie met Lindsay Lohan, toen ze nog een beetje normaal was.
State of the union (Canvas 22.20u) - werd deze zomer al aangeboden op VRTnu. Een koppel in relatietherapie gaat steeds voor de sessie iets drinken. Twee afleveringen na elkaar. Aanrader van de week!

The gift (Zes 22.25u) - Halloween al de derde keer dit jaar dat die op tv is, telkens op een andere zender. En hij staat nog steeds onbekeken op mijn decoder...

Donderdag 28/10:
Justice for all (Vier 20.35u) - Peter Boeckx volgt zeven Vlaamse strafpleiters. Ga ik niet bekijken, ik heb dat al eens gezien op Canvas.
The conjuring 2 (Zes 20.35u) - 
Halloween films met geesten? Niets voor mij.
Underworld: rise of the lycans (VTM4 20.40u) - Halloween prequel op de Underworldfilms en ik blijf ze goed vinden...

The shining (Zes 23.05u) - Halloween meesterwerk van Stanley Kubrick met een schitterende Jack Nicholson in de hoofdrol. Kijken!

Vrijdag 29/10:
Coco (VTM3 18.45u) - 
Halloween prachtige Disneyfilm die zich afspeelt op de Dia de los muertos. Nog niet gezien? KIJKEN!

Creepshow (Zes 20.35u) - Halloween horroranthologiereeks die ze speciaal voor Halloween uitzenden op Zes gedurende 3 dagen. Twee afleveringen na elkaar.

Interstellar (Vier 20.40u) - SF-film die met de regelmaat van de klok op tv wordt getoond. Niet erg, want 't is een goeie.

Insidious: chapter 3 (VTM3 20.40u) - Halloween nog een horrorfilm met geesten.
45 years (Canvas 21.20u) - prachtige film over ouder worden, liefde en geheimen. Met Charlotte Rampling die de pannen van het dak speelt.

Get out (VTM3 22.30u) - Halloween bejubelde horrorfilm, maar ik vond er niet veel aan...
The gallows (Zes 22.35u) - Halloween
The Florida project (NPO3 22.40u) - gelauwerde film, maar ik zat mij meer te ergeren dan iets anders...
Jupiter ascending (Vier 23.15u) - SF-film van de Wachowski's die echt nergens naartoe gaat. Te mijden.
Wolf (één 23.25u) - Halloween nog eens Jack Nicholson en nu mag hij zijn wolfkantje naar boven brengen.
Blair witch (VTM3 00.20u) - Halloween niet de originele, maar een onoriginele remake/sequel.

Veel kijkplezier!

1 opmerking: