zaterdag 3 oktober 2020

Kijktips week 03/10-09/10

Ik ga deze week nog eens een lans breken voor een Netflixserie: sinds 1 oktober staat de Duitse serie Oktoberfest: beer & blood online, die ik in september had opgenomen van ARD onder de titel Oktoberfest 1900

We gaan hier richting München in 1900, waar iemand van buiten de stad probeert met zijn brouwerij op het Oktoberfest binnen te geraken. Met alle problemen vandien natuurlijk.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 03/10:
Rampage (Vier 20.25u) - beestige rampenfilm met Dwayne Johnson. Ik verwacht hier niks van, maar ga toch kijken.
Star Trek: beyond (VTM3 20.30u) - derde film van de reboot. En ik vond hem leuk.

Erin Brockovich (één 21.30u) - hiervoor kreeg Julia Roberts haar Oscar. Maar ik heb de film nog steeds niet gezien...

Felix et Meira (Canvas 22.10u) - Frans-Canadese film over een Joodse vrouw die vriendschap (en wat meer) sluit met een man buiten haar gemeenschap.
Instinct (NPO3 22.40u) - Nederlandse film van de hand van Halina Reijn met beste vriendin Carice van Houten in de hoofdrol. Ze speelt een psychologe die in de ban raakt van een criminele man.

Zondag 04/10:
Pirates of the Caribbean: at world's end (VTM 13.45u) - herhaling van vorige week als voorbereiding voor de film 's avonds.
Harry Potter and the chamber of secrets (Zes 19.55u) - tweede HP-film. Ik blijf ze vermelden, maar wie heeft dit nog niet gezien?
Deadpool (VTM3 20.35u) - één van mijn favoriete superheldenfilms: Ryan Reynolds (de juiste Ryan) speelt een atypische superheld die al vloekend en stoute grapjes makend in deze film rondloopt.

Pirates of the Caribbean: on stranger tides (VTM 21.10u) - vierde Piratesfilm en de helft van de originele cast wou niet meer meedoen. Zegt al genoeg.

Maandag 05/10:
Kill Bill: vol. 2 (NPO3 20.25u) - tweede deel van deze Tarantinofilm. Kijken!

The walking dead (Fox 20.35u) - eerst nog de herhaling van aflevering 15 en daarna nummer 16 van het tiende seizoen. De rest is voor oktober volgend jaar.

Dinsdag 06/10:
#hetisingewikkeld (Vier 20.35u) - tweede seizoen van deze Vlaamse komische serie. Ik haakte halverwege het eerste seizoen af, maar er zullen wel fans zijn.
American history X (Zes 20.35u) - meer dan 20 jaar oud, maar er lijkt nog niet veel veranderd in de wereld...

Life of Pi (VTM3 20.40u) - kreeg enkele Oscars en was voor nog veel meer beeldjes genomineerd. Ik wist op voorhand dat ik dit slecht ging vinden en dat bleek ook waar te zijn...
(500) days of summer (VTM3 22.55u) - romantische film die ik serieus kon smaken. Aanrader.

Donderdag 08/10:
District 9 (VTM4 20.40u) - Zuid-Afrikaanse SF-film. Een hele goeie bovendien!

Vrijdag 09/10:
Minions (VTM3 18.50u) - totaal overbodige film met de gele mannetjes uit de Despicable me films.
Logan lucky (VTM3 20.40u) - vond ik een verrassend leuke film, ondanks de aanwezigheid van Adam Driver.

The death of Stalin (Canvas 21.20u) - komedie die gebaseerd is op ware feiten die zich afspeelden na de dood van Stalin. Ik ben alvast benieuwd.

Moonlight (NPO3 22.40u) - meer dan verdiende Oscarwinnaar. Aanrader van de week!

Loveless (NPO2 23.30u) - een koppel wil scheiden en geen van beiden wil eigenlijk het hoederecht over hun kind. En dan verdwijnt de jongen.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten