zaterdag 17 oktober 2020

Kijktips week 17/10-23/10

Tussen al het filmfestivalgeweld door maak ik natuurlijk ook nog even tijd voor wat op tv te bewonderen valt.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 17/10:
The girl in the spider's web (Vier 20.20u) - Amerikaanse remake van de tweede Millenniumfilm, nu met Claire Foy als Lisbeth Salander. Ik deed zelfs geen moeite meer om er nog naar te kijken.
Baby driver (VTM2 20.25u) - hoog geprezen actiefilm die ik nog niet zag. Misschien toch eens een kans geven.

The predator (VTM3 20.30u) - ik ben nog maar sinds kort de Predatorfilms beginnen appreciëren. Deze maakt de grootste kans om door mij bekeken te worden deze avond.

The devil wears Prada (één 21.25u) - wie Meryl Streep nog eens wil zien schitteren in haar ijzingwekkende vertolking van Miranda Priestly: hier is je kans!

Zondag 18/10:
Pirates of the Caribbean: Salazar's revenge (VTM 14.45u) - herhaling van vorige week, gelukkig geen nieuwe meer 's avonds.
Bridesmaids (VTM3 18.20u) - platte komedie rond een bruid en haar bruidsmeisjes. Plat, maar ook verrassend grappig soms.
Captain America: the first avenger (VTM3 20.35u) - één van mijn favoriete Avengersfilms. Helemaal tegen mijn verwachtingen in.

Maandag 19/10:
Brimstone (NPO3 20.20u) - weet je nog dat ik al ontelbare keren zei dat westerns mijn ding niet zijn? Deze western is dat wel. Kijken.

The social network (VTM4 20.40u) - Jesse Eisenberg speelde kwalletje Mark Zuckerberg met zoveel verve dat ik geen enkele film met hem meer wil zien.

Dinsdag 20/10:
Beautiful creatures (VTM3 20.40u) - verfilming van een tienerboek. En een aangename verrassing voor mij.

Woensdag 21/10:
Why women kill (Vijf 20.35u) - drie vrouwen die in hetzelfde huis woonden in verschillende decennia, maken hun echtgenoot van kant nadat hij ontrouw pleegde. Ik ben benieuwd. Twee afleveringen na elkaar.

Bridget Jones: the edge of reason (VTM3 20.40u) - tweede Bridget film en nog steeds grappig en herkenbaar.
Harlots (BBC2 22.00u) - Derde en laatste seizoen van deze schitterende reeks.

Vrijdag 23/10:
The age of innocence (Canvas 21.20u) - oh de glorieuze jaren '90 met hun weelderige kostuumdrama's. Dit is een rasechte aanrader.

Fame (Vijf 21.35u) - schitterende musical over een dramaschool in New York. En de originele versie. Kijken dus.

Stephen King: le mal nécessaire (Arte 22.30u) - Franse docu over the King of horror. Hier wil ik het Frans zelfs voor trotseren.

American honey (NPO3 22.40u) - werd al op Canvas getoond een tijdje terug. Ik nam hem op, maar verwijderde de film van mijn decoder wegens geen interesse.
Jackie (NPO2 23.15u) - biopic over Jackie Kennedy met Natalie Portman in de hoofdrol. Niet zo'n goede film eigenlijk.
The thing (één 23.25u) - begin maar al horrorfilms te sparen voor 31 oktober! Dit is jaren '80 horror op zijn best. Kijken!

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten