zaterdag 24 februari 2024

Kijktips week 24/2-1/3

Altijd op zoek naar mijn volgende seriefix, dat ben ik. En daardoor begon ik deze week te kijken naar Dead ringers op Prime.

Ik heb de film met Jeremy Irons gezien, maar hier wordt een genderswap gedaan en wordt de tweeling gespeeld door Rachel Weisz. Er zijn al twee afleveringen van de 6 voor mijn oogbollen gepasseerd en 't is al ferm de moeite geweest...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 24/2:
Mad Max: fury road (Play6 20.20u) - de beste Mad Max-film die er is. Je kan mij niet overtuigen van iets anders (en ja, ik zal ook naar Furiosa gaan kijken later dit jaar).

The invisible man (VTM2 20.25u) - de versie met Elisabeth Moss. Ik heb deze op dvd gekocht en dus nog steeds niet bekeken...
Lost: those who kill (VRTCanvas 20.40u) - derde seizoen van deze Deense misdaadreeks. Ik ben gestopt na de eerste.
Jerry Maguire (VRT1 22.35u) - Cuba Gooding Jr. won hiervoor een Oscar, Tom Cruise niet. En toch wil hij dat we hem het geld tonen.
Blade runner (Play6 22.35u) - herhaling van vorige week.

You're not you (VTM 00.10u) - wordt niet uitgezonden door het hele Astrid & Natalia debacle. In de plaats van de A&N herhaling en deze film wordt een Bondfilm geprogrammeerd...

Zondag 25/2:
Jurassic park III (VTM2 20.00u) - derde film uit de reeks en bijna niet te bekijken.
The terminator (Play6 20.25u) - eerste film waarin Ahnuld een robot uit de toekomst speelt.

Forrest Gump (VTM4 21.45u) - herhaling van vorige week.

Maandag 26/2:
Miss congeniality 2: armed and fabulous (Play5 20.35u) - tweede film waarin Sandra Bullock een FBI-agente speelt die undercover gaat.
Red dragon (VTM3 20.35u) - prequel op The silence of the lambs die 11 jaar later gemaakt werd. Terug met Anthony Hopkins als Hannibal Lecter.
Het onbekende (VTM 20.40u) - nieuwe afvalraceshow met Axel Daeseleire. Niemand weet wat dit programma inhoudt.
Who I am not (NPO2 22.19u) - docu over twee Zuid-Afrikaanse intersekse personen.

Resident evil: afterlife (VTM3 22.50u) - vierde Resident evil film en je krijgt waarvoor je gaat kijken: zombies en Milla Jovovich die ze afslacht.

Dinsdag 27/2:
Regi gaat trouwen (VTM2 15.00u, 17.40u, 22.40u) - liveverslag van het huwelijk van Regi met zijn Kristel in Zuid-Afrika. Waarom moeten we daar aan blootgesteld worden?
Marry me (VTM2 20.35u) - tv-première van deze romantische komedie met Jennifer Lopez en Owen Wilson.
The hunger games: mockingjay part 1 (VTM3 20.35u) - eerste helft van het derde verhaal uit deze trilogie. Net als bij de boeken werd het almaar slechter.

Woensdag 28/2:
La la land (VRTCanvas 22.55u) - zal voor eeuwig en altijd te boek staan als de film die NIET de Oscar voor beste film won, al stond de hele crew al op het podium. Deze jazzmusical kon mij absoluut niet bekoren. 't Is bovendien met Ryan - the robot - Gosling, urgh.

Donderdag 29/2:
Wonder Woman 1984 (Play5 20.35u) - tweede film met Gal Gadot als Wonder Woman en 't is echt jammer dat dit zo'n draak van een film was waardoor de kans op een derde film onbestaand is. En kijk: ik geef het gewoon toe. Niet elke superheldenfilm met een vrouw in de hoofdrol is goed of bekijkbaar.

Maar hoe cool zag ze er uit met haar nieuwe harnas!
D'Ardennen (VTM4 20.35u) - film van Robin Pront waarin Kevin Janssens en Veerle Baetens spelen waar ze goed in zijn: twee marginalen.

Vrijdag 1/3:
Shetland (VRT1 20.40u) - zevende seizoen al van deze Britse misdaadserie waar ik nog niets van gezien heb. 
Parasite (VRTCanvas 21.30u) - mijn nummer 2 bioscoopfilm van 2019 (nummer 1 werd vorige vrijdag getoond) en winnaar van de Oscar voor beste film én buitenlandse film in 2020. Aanrader van de week!

Split (VTM3 22.15u) - tweede film uit M. Night Shyamalans superherotrilogie. Hier mag James McAvoy iemand met een 20-tal persoonlijkheden spelen die meisjes ontvoert.

Mad Max: fury road (Play6 22.20u) herhaling van zaterdag.

8 mile (VTM2 23.50u) - Eminem speelt zijn eigen: een marginale rapper. Ook met de betreurde Brittany Murphy.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten