maandag 30 januari 2023

The light fantastic (Discworld 2) - Terry Pratchett

 
Corgi Books, 2019 (oorspr. 1986)
284 p.
Vertaald als: Dat wonderbaarlijke licht


Ik zit nog steeds op schema voor de Discworld readalong! Deel 2 van de serie werd namelijk netjes in januari uitgelezen, zoals voorzien.

The light fantastic is het directe vervolg op The colour of magic en begint met de cliffhanger waarmee dat laatste boek eindigde. Veel kan ik er dus niet over zeggen, want: spoilers.

Het volstaat om te zeggen dat tovenaar Rincewind en tourist Twoflower terug van het ene avontuur in het andere tuimelen en dat begon op den duur toch wat te wegen... Het is pas helemaal op het einde van het boek - wanneer een dreiging die al het hele boek boven de Schijfwereld hing concreet wordt - dat het voor mij dan weer wat vlotter ging om te lezen.

Nee, dit was niet mijn favoriete boek uit de serie (zegt ze na er pas 2 te hebben gelezen) en ik ben blij dat ik de horde van de twee eerste boeken overwonnen heb. Nu is het op naar beter!

3 sterren, een halfje minder dan het vorige boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten