zondag 5 april 2020

Maart wrap up


Maart was echt een slechte leesmaand: ik las 2 boeken en 4 strips en bij die laatste was er zelfs een stinker van slechts 1 ster.

Het lezen was dus niet echt succesvol te noemen...

Maar ik heb wel een boek van de maand:

Little fires everywhere - Celeste Ng

Hier had ik eigenlijk veel te lang mee gewacht om het te lezen (de Hulu-serie wordt momenteel uitgezonden). Maar ik héb het gelezen!

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Het andere boek dat ik las werd ook besproken op mijn blog:

Petite - Andrew Carey

Mijn bespreking kan je hier lezen.

De beste strip die ik in maart las:

Miss Bengalore (De beestenburcht, 1) - Félix Delep en Xavier Dorison

Casterman, 2020
72 p.
Vertaald uit het Frans: Miss Bengalore (Le château des animaux)

Op Goodreads schreef ik het volgende:

4.5 sterren.

Dit is gewoon schitterend.


En dat is het ook. Als in een soort verdraaide Animal farm, leven dieren hier in een burcht in het bos, geregeerd door de bloeddorstige stier Silvio. Hij buit de andere dieren - vooral die die niet over een grote kracht beschikken - uit en het volk begint stilletjes te morren. Miss Bengalore is een kat die harde arbeid verricht sinds haar levenspartner om het leven kwam en heeft ook nog 2 kleine kittens waar ze voor moet zorgen. Maar zij zal de aanstoker van het nieuwe protest worden...

Prachtig getekend, met een serieuze portie gore, is dit in mijn ogen echt de aanrader van het jaar tot nu toe.

Stinker van de maand werd Engeltjes en valken, het laatste nieuwe album van Yoko Tsuno:

Hierover schreef ik op Goodreads:

Jammer, zo jammer...

De laatste albums van Yoko Tsuno waren al niet veel soeps meer, maar hier zat ik echt letterlijk in slaap te vallen bij het lezen.

Te mijden.



Alles wat ik las in maart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten