vrijdag 24 april 2020

Kijktips week 25/04-01/05


De afgelopen week heb ik heel wat films bekeken omdat er voor de rest toch niets op tv was en daar wil ik er eentje van tippen: Hustlers.

Ik vond deze film op Amazon Prime, maar hij is ook al uit op dvd en te vinden bij de tv-aanbieders tegen betaling.

Deze op ware feiten gebaseerde film over, door en met vrouwen wist mij ten zeerste te bekoren. Nooit gedacht dat ik J-Lo nog een goeie actrice ging vinden...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 25/04:
Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull (Vier 20.25u) - zoals ik vorige week al zei: ze hadden het bij drie films (dit is dus de vierde) moeten houden.
The parent trap (Vijf 20.25u) - heel geslaagde remake van dit verhaal, met een superschattige Lindsay Lohan in een dubbelrol. Kijken met heel het gezin!
Logan Lucky (Q2 20.30u) - nogal onnozele actiekomedie over twee domme broers die de slag van de eeuw willen slaan. Best te doen, vooral omdat het brein van de familie hun zus blijkt te zijn.

The green mile (één 21.30u) - 't is een lange zit van 3 uur, maar ook zo'n fijne film die toen ik hem twee jaar geleden voor de eerste keer bekeek (shame on me...) meteen bij mijn favorieten belandde.

Sami blood (Canvas 22.10u) - opgroeien als Sami in het Zweden van de jaren '30. Niet meteen een benijdenswaardig uitgangspunt. Pakkend drama over opkomen voor jezelf.

Zondag 26/04:
The karate kid III (VTM 15.00u) - laatste met Ralph Macchio als karate kid, volgende week die met Hilary Swank?
American beauty (Zes 19.55u) - schitterende film over een tragische midlifecrisis. Met de in ongenade gevallen Kevin Spacey, maar laat dat even de pret niet drukken.

Lara Croft tomb raider: the cradle of life (Q2 20.00u) - zag ik ooit in de cinema en nu weet ik niet eens meer waarom...
What women want (VTM 20.55u) - domme komedie waarin Mel Gibson ineens de gedachten van vrouwen kan lezen en er munt uit wil slaan. Voor als je echt niets beters kan verzinnen om te bekijken.
District 9 (CAZ 22.55u) - SF-film die zich afspeelt in Zuid-Afrika en de vluchtelingenproblematiek aan de kaak stelt (met aliens dan) en één van de grote verrassingen van 2009. Kijken!

Maandag 27/04:
Sara (VTM 20.00u) - nu Familie in lockdown gaat, krijgen we nog eens Sara op onze boterham gepresenteerd. Dit is niet mooi oud geworden...
Normal people (BBC1 22.00u) - ik geraakte niet door het boek van Sally Rooney. Misschien dat de verfilming mij wel kan bekoren. Twee afleveringen na elkaar.

The brave one (Zes 22.50u) - Jodie Foster als New Yorkse wraakengel. Met momenten nogal ongeloofwaardig maar 't is Jodie Foster he.

Killing Eve (NPO3 23.10u) - voor wie dit nog niet gezien heeft (wie? wat? waarom?) zendt NPO3 nog eens het eerste en tweede seizoen uit. Maandag tot donderdag.

Dinsdag 28/04:
Twee tinten grijs (één 20.10u) - grijsaards Pascal Braeckman en Jan Van Eycken gaan al eens op verkenning hoe hun pensioen er uit zou kunnen zien.
John Wick (CAZ 20.40u) - hier heb ik écht naar proberen kijken, maar 't is zo ongeloofwaardig en over the top... Niets voor mij.
Kinderen van de Holocaust (Canvas 21.25u) - na de andere Kinderen van... docureeksen komen nu de overlevers van de Holocaust aan de beurt. Ongetwijfeld aanrijpend.

Woensdag 29/04:
Dierendokters 24/7 (één 20.10u) - brak niet te veel potten vorig jaar, maar ik ben blij dat deze docureeks terug is.
Manifest (Vijf 20.35u) - nieuwe Amerikaanse reeks over een vliegtuig dat van de radar verdwijnt en vijf jaar later landt zonder dat de inzittenden verouderd zijn. Ze blijken ook stemmen te horen en dingen te kunnen voorspellen... Ik ben benieuwd maar verwacht niet veel. Twee afleveringen na elkaar.

The last male on earth (NPO2 22.55u) - documentaire over de laatste mannelijke witte neushoorn. Stond al eens op Canvas geprogrammeerd maar ze hebben die toen niet uitgezonden. Tweede kijkpoging dus.

Donderdag 30/04:
De Columbus (één 20.10u) - vervroegde terugkeer met minder afleveringen van dit ultieme rustgevende programma. Ik wil ook eens op die bus...

Met dit jaar o.a. Lieven Scheire.
The girl on the train (Vijf 20.35u) - het boek vond ik maar een teleurstelling. Dan kan de film niet veel beter zijn, ik ga dus niet kijken.
A few good men (VTM 22.15u) - de beste films op VTM worden altijd in 't holst van de nacht uitgezonden.

Vrijdag 01/05:
Top hat (één 15.00u) - het kan me niet schelen of het een goeie is of niet, maar eindelijk hebben we nog eens een oude film op één in de namiddag in plaats van die vermaledijde sport altijd.

Harry Potter and the deathly hallows part one (Vier 20.35u) - zevende HP-film.
Sage femme (Canvas 20.50u) - Catherine Deneuve en Catherine Frot in één en dezelfde film? Dat wil ik wel eens zien.

I, Daniel Blake (NPO2 23.25u) - film van Ken Loach. Geen slechte film, maar het einde was er voor mij los over...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten