zaterdag 18 april 2020

Kijktips week 18/04-24/04


Lichtpuntje in de duisternis: vanaf zondag zendt BBC1 het derde seizoen van Killing Eve uit! Slechts een week na de uitzending in Amerika.

Er zijn nog dingen om dankbaar voor te zijn in deze tijden.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 18/04:
Enchanted (VTM 15.10u) - één van mijn favoriete Disneyfilms die zelf wat de draak steekt met Disneyfilms. Patrick Dempsey en Amy Adams for life!

Indiana Jones and the last crusade (Vier 20.25u) - hadden ze het maar bij deze gehouden...
Miss Congeniality 2: armed and fabulous (Vijf 20.25u) - ook deze blijft leuk.
Freaky friday (Vitaya 20.25u) - de remake met Lindsay Lohan en Jamie Lee Curtis. Geef mij maar de versie met de jonge Jodie Foster.
Face to face (Canvas 20.35u) - nieuwe Deense misdaadserie over een politieagent die de moord op zijn eigen dochter gaat onderzoeken. Twee afleveringen na elkaar.
Victoria & Abdul (één 21.30u) - biopic over de laatste jaren van Queen Victoria en de band die ze had met haar Indische adviseur. Heb ik nog niet gezien en ik ben benieuwd.

Coyote Ugly (VTM 21.55u) - dit is één van mijn guilty pleasure films. Kijken want hij is geweldig.

Noces (Canvas 22.05u) - Belgisch-Pakistaanse film over gedwongen huwelijken. Staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige uitzendbeurt.

Zondag 19/04:
The karate kid II (VTM 15.05u) - ze gaan ze er allemaal doorjagen dus.
Lara Croft: tomb raider (Q2 20.00u) - die film is al 19 jaar oud! Ongelooflijk. Best te pruimen videospelletjesverfilming.
Killing Eve (BBC1 22.15u) - Killing Eve is terug! Killing Eve is terug! Ik ben misschien een beetje té enthousiast...

Maandag 20/04:
The truth about the Harry Quebert affair (Fox 20.35u) - ik heb dat boek ooit gelezen, vond het goed, maar weet totaal niet meer waarover het gaat. Zal ik herontdekken met de serie...

Dinsdag 21/04:
Groeten uit (VTM 20.35u) - dit nostalgisch programma is een beetje vroeger terug dan verwacht aangezien de Mijn Restaurantkloon moest sluiten wegens corona.

Woensdag 22/04:
De zaak Alzheimer (één 21.05u) - één zendt de drie Vincke en Verstuyftfilms uit, elke film in drie delen. Deze week deel 1 van de eerste film.

Donderdag 23/04:
Luc & Bart: een paar apart (VTM 21.05u) - tweedelige docu over het showbizzpaar Luc Appermont en Bart Kaëll die al 40 jaar samen zijn.

Vrijdag 24/04:
Vaiana (Q2 20.35u) - eerste Polynesische Disneyprinses. Ik vond de film niet zo denderend. Het grote lied uit de film - How far I'll go - is maar een flauw afkooksel van Frozens Let it go.
Harry Potter and the half-blood prince (Vier 20.35u) - zesde HP film.
Loving (Canvas 21.20u) - waargebeurd drama over een interraciaal koppel in Virginia die in 1958 wilden trouwen.
Aanrader van de week!

Gorillas in the mist (één 23.30u) - biopic over Dian Fossey die van de gorilla's in Centraal Afrika haar levenswerk maakte.
The red turtle (NPO2 23.55u) - tekenfilm voor volwassenen waar ik me groen en blauw aan geërgerd heb. Nee, hij is niet poëtisch! Ik vond echt zoveel fout aan deze film...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten