dinsdag 9 april 2019

Maart wrap-up


Maart was terug een mooie leesmaand met maar liefst 11 gelezen items: 7 boeken (2 prentenboeken, 2 kinderboeken en 3 romans) en 4 strips.

Vier boeken kregen maar liefst 4 sterren en de rest kreeg een comfortabele 3.5 of 3 sterren.

Mijn boek van de maand:

Convenience store woman - Sayaka Murata

Dit is zonder meer een pareltje uit Japan, waar ik dagen na lezing nog aan liep te denken. Voor wie het Engels minder machtig is: in mei komt de Nederlandse vertaling uit.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Verdere viersterrenboeken:

De Zwarte Brug - Erik Vlaminck

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Nevermoor 1 & 2 - Jessica Townsend

Het eerste deel werd herlezen als voorbereiding op deel twee.

Mijn bespreking van deel een kan je hier lezen.
De bespreking van deel twee vind je hier.

Er kreeg ook een boek 3.5 sterren:

Mijn zusje, de seriemoordenaar - Oyinkan Braithwaite

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Van de 4 strips die ik las, wil ik zeker deze twee nog in de kijker zetten:

Captain Marvel: Prelude - verschillende auteurs
The life of Captain Marvel - Margaret Stohl, Carlos Pacheco, Marguerite Sauvage

Beide kregen 3 sterren.

Prelude is een soort van Captain Marvel anthologie om mensen warm te maken voor de film.

Mijn bespreking op Goodreads:

As someone who didn't grow up with superherocomics (relatively unavailable in Europe when I was younger), I really appreciated this volume.

The first chapter was - as was pointed out by a lot of people - unnecessary, it was just a recap of all the Marvel movies up to this point.

But I really liked the reprints of the older comics. This was a nice introduction to the character of Captain Marvel, a character I never heard of until the movie was announced.


Geen hoogvlieger dus, maar een mooie inleiding tot dit voor mij onbekende personage.

The life of Captain Marvel kocht ik naar aanleiding van Prelude. Dit was namelijk het verhaal dat mij het meeste aansprak in de bundel en ik wou het volledig kunnen lezen. Het werd uiteindelijk een nogal bizar verhaal, maar ik werd er wel enthousiast voor de film voor. Over deze laatste kon je al op mijn blog lezen.

Er was wel een boek dat ik opgegeven heb, ondanks herhaaldelijke pogingen om het te lezen:

Normal people - Sally Rooney

Faber & Faber, 2018
266 p.
Vertaald als: Normale mensen

Ook deze staat momenteel op de longlist van de Women's Prize, maar mag van mij zeker afvallen bij het samenstellen van de shortlist.

We volgen twee tieners die wel/niet een relatie hebben in het laatste jaar van de middelbare school, vooral omdat hij de populaire boy is en zij aan de rand van het sociale gebeuren op school staat, ondanks het feit dat zij rijk is en zijn moeder bij haar thuis komt poetsen.

Eens op de universiteit zijn de rollen omgedraaid. Zij heeft al gauw een brede vriendenkring en hij loopt er wat verloren bij. Maar ze hebben nog steeds wel/niet een relatie.

En zo gaat het maar door. Ik vond het maar saai en stoppen was aan de orde.

Alles wat ik las in maart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten